۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

امام جمعه ابهر:

آزادسازی حلب بهترین گواه بر کاربرد مجاهدت وایستادگی امت اسلام است

آزادسازی حلب بهترین گواه بر کاربرد مجاهدت وایستادگی امت اسلام است

زنجان- امام جمعه ابهر گفت: آزادسازی حلب بهترین گواه بر کاربرد مجاهدت و ایستادگی امت اسلام با پشتوانه وحدت و انسجام است و پیروزی‌های بزرگ‌تر را نوید می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با بیان اینکه روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی برای آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی از شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگ‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است، افزود: در مقابل بروز ناپیوستگی و چنددستگی در میان این دو مرکز بزرگ به جامعه اسلامی راه می‌یابد و آثار خطرناک و مخوفی بر جا می‌نهد، نهایت اینکه وحدت در هر زمان و مکان و در هر موضوع و در هر جریان و گروه در همه ابعاد و جلوه‌ها بسیار پسندیده است و به بروز آثار مفید و سازنده و ثمرات ارزشمند منتهی می‌شود.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: هر نوع اتحاد و همبستگی دانشگاهیان و حوزویان به سرعت و با وسعت به جامعه سرایت کرده و زمینه‌ساز یکپارچکی و اتحاد ملت می‌شود.

رحیمی به مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم حاوی نکات بسیار دقیق و آموزنده است که پیام آن به اولیا و مدارس این است که این جشن را جدی بگیرند و کاری کنند که هر ساله مناسبت تکلیف و تشرف را جشن بگیرند. جشن تولد گرفتن فایده‌ای ندارد. بهترین جشن همان جشن تشرف است.

وی در ادامه با اشاره به ۲۷ آذرماه که یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی‌ناپذیر و عالمی ربانی، آیت‌الله دکتر مفتح است، گفت: اگر چه در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما کارشکنی‌های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است. بدون شک، هستند کسانی که می‌خواهند بار دیگر بین این دو مرکز ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تاثیرگذار جدایی افکنند. کسانی که دشمنان نظام اسلامی را می‌شناسد نباید اجازه دهند تا غبار کدورت، فضای آکنده از مهر و جو سالم علمی کشور را تیره و بیمار سازد.

رحیمی در ادامه به آزادسازی حلب اشاره و اظهار کرد: امروزه آنچه بیش از همه نمود دارد، پیروزی‌های ارتش سوریه در عرصه میدانی و سیاسی بر بازیگران معارض داخلی و خارجی خود است.

وی ادامه داد: آمریکا و عربستان با طراحی‌های مختلفی سعی در سرنگونی نظام سوریه را داشتند که تا به امروز این امر ناکام مانده است. آری، آزادسازی حلب اکنون بهترین گواه بر کاربرد مجاهدت و ایستادگی امت اسلام با پشتوانه وحدت و انسجامی است که ناباورانه رخ داد و پیروزی‌های بزرگ‌تر را نوید می‌دهد.

امام جمعه ابهر  گفت: آزادی حلب، هدیه الهی در هفته وحدت به امت اسلام بود. آزادسازی حلب یعنی شکست توطئه‌ها و نقشه‌های شوم تجزیه‌طلبانه جبهه استکبار و پایان عمر ائتلاف دروغین مبارزه با تروریسم و سیاست‌های منافقانه و پوچ حامیات تروریسم است.

رحیمی افزود: آزادسازی حلب، تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت مجاهدان اسلام و تفسیر عینی (هل من ناصر ینصرنی) بود و آزادسازی حلب، مرهون عنایت خدای متعال که به حق می‌توان گفت حلب را خدا آزاد کرد.

کد خبر 3851827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha