۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸

امام جمعه پاکدشت:

پیروزی در حلب جبهه مقاومت اسلامی را تقویت می کند

پیروزی در حلب جبهه مقاومت اسلامی را تقویت می کند

پاکدشت-امام جمعه پاکدشت گفت: پیروزی در حلب مقاومت ملت های مسلمان را در برابر دشمن تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن لزومی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پاکدشت ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: میلادائمه اطهار (ع) یادآور مهرورزی و مهربانی در اسلام است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در عمل و وفای به عهد زبانزد زمانه خود بودند و با خانواده، کودکان و حتی دشمنان خود نیز با مهربانی رفتار می کردند.

لزومی افزود:پیامبری اسوه رحمت و مهربانی است اما شاهد هستیم که گروهی بر روی پرچم سیاه نام پیامبر مهربانی و وحدت را می نویسند و جنایات مختلفی را در جهان به وجود می آورند.

اختلاف افکنی میان مسلمانان یکی از دغدغه های مهم امام راحل بود

خطیب نماز جمعه پاکدشت یکی از دغدغه های مهم  امام راحل را اختلاف افکنی بین مسلمانان دانست و گفت:  یکی از مسایلی که امام راحل از آن نگران بودند، ایجاد اختلاف و از میان رفتن وحدت در جوامع اسلامی بود.

وی افزود: سران عرب جمع می شوند و بر علیه ایران اسلامی توطئه افکنی می کنند، در حالی که ایران از همان ابتدا مشکل سوریه را در جنگ نمی دانست و تلاش کرد تا با گفتمان سیاسی موضوع را حل و فصل و از ریخته شدن خون مردم بی گناه جلوگیری شود.

آزادی حلب ثمره خون شهدا است

لزومی با اشاره به وعده الهی مبنی بر پیروزی جریان حق بر باطل افزود: پیروزی در حلب همان تحقق وعده الهی در پیروزی مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است.

امام جمعه پاکدشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم یادآور شد: اکثر شهدای مدافع حرم در حلب شهید شدند و آزادی حلب ثمره خون شهدا است.

خطیب نماز جمعه افزود: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ کشور در ظاهر برای نابودی داعش متحد شدند، در حالی که مقرهای ارتش سوریه را هدف قرار می دادند.

وی ادامه داد: در چهار سال جنگ در سوریه، نیم میلیون نفرکشته شدند و این تنها حاصل جمع شدن پنجاه کشور و مبارزه با داعش بود.

لزومی با تأکید بر این نکته که ملت ایران دست از ارزش های امام راحل نخواهد کشید، بیان داشت: همه مردم ایران اسلامی تربیت شده مکتب امام راحل هستند.

وی اضافه کرد: اکنون دشمنان متوجه شده اند که در جوامع مسلمان مقاومت به وجود آمده است و نمی توانند آن را از میان بردارند.

کد خبر 3851828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha