۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

زمینه ورود بنگاه های کوچک به بورس تسهیل شود

زمینه ورود بنگاه های کوچک به بورس تسهیل شود

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران مهمترین مشکل بنگاه های کوچک را نقدینگی دانست و گفت: خرید و فروش سهام و عرضه به سهامداران باید در فرابورس تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد واحدی در نشستی خبری با بیان اینکه ۴۵ درصد اشتغال و ۳۳درصد تولید ناخالص داخلی جهان را شرکت های کوچک و متوسط (SME) تشکیل می دهند، گفت: در مناطقی مانند آسیای جنوب شرقی به شرکت های کوچک و متوسط روی آورده اند و از طریق آن ها توانسته اند بیشترین اشتغال را با کمترین سرمایه گذاری ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در بورس «نزدک- Nasdag » آمریکا، بزرگترین شرکت ها در بازار اس ام ایی ها حضور دارند، افزود: در این بازار، تسهیلات مناسبی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران مهم ترین مشکل شرکت های کوچک و متوسط در کشور را نقدینگی دانست و افزود: بانک ها به شرکت های بزرگ توجه کرده و به راحتی به آنها تسهیلات می دهند. شرکت های کوچک و متوسط باید تلاش کنند به تامین مالی از بازار سرمایه روی آورده و به تدریج از بازار پولی فاصله بگیرند.

وی با اشاره به فرایند پذیرش و عرضه سهام شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس، اظهار داشت:خرید و فروش سهام و عرضه به سهامداران باید تسهیل شود.  

واحدی با بیان اینکه پس از برجام، روند صادرات محصولات پتروشیمی تسهیل شد، افزود: ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه، سبب رونق این بازار خواهد شد.

کد خبر 3854126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha