۲ دی ۱۳۹۵، ۹:۳۲

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قروه:

میراث فرهنگی جایگاه انسان در گذشته را تکمیل می کند

میراث فرهنگی جایگاه انسان در گذشته را تکمیل می کند

قروه- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قروه انجمن های حفاظت از آثار تاریخی را پل مستحکم ارتباط با مردم دانست و گفت: این مهم دارایی فرهنگی است که جایگاه انسان در گذشته را تکمیل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهنیا ظهر شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان قروه جلب حمایت های مادی و معنوی با مشارکت مردم در حفظ آثار میراث فرهنگی را محوریت اعضای انجمن دانست و اظهار داشت: فعالیت این گونه انجمن ها که پل بسیار مستحکم بین مردم و سازمان هستند می تواند در حفاظت از داشته ها و معرفی آن ها به عموم مردم مؤثر باشد.

وی تعداد اعضای انجمن در سطح شهرستان را ۱۷۰ نفر عنوان کرد و از ثبت ۱۶۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: از این تعداد آثار ثبت شده بیش از ۶۱ مورد محوطه ها و تپه های تاریخی است و در حال حاضر ۳۱ مورد دیگر در لیست ثبت و اضافه شدن به آثار قرار دارند.

بهنیا با اشاره به جرایم حوزه میراث فرهنگی در سطح شهرستان بیشترین جرایم را مربوط به حفاری های غیر مجاز، ساخت و سازهای هم جوار با تپه های تاریخی و ساخت اشیای تقلبی و بدلی و یادگاری نویسی روی آثار تاریخی دانست.

وی در بیان عملکرد حقوقی سازمان میراث فرهنگی در سطح شهرستان از پرونده های تشکیل شده قضایی به تعداد ۶ مورد، دستگیری ۱۵ نفر متخلف با ۹ مورد تخریب آثار و حفاری غیرمجاز، کشف و ضبط فلزیاب و اشیاء و اموال تاریخی به تعداد ۹ مورد و دادنامه های صادره با رأی قطعی ۳ فقره خبر داد.     

کد خبر 3856490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha