۲ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۰

وزیر اقتصاد و دارایی:

برخی بانک‌ها به تعهدشان عمل نکرده‌اند/طرح‌های اقتصادی عملیاتی شود

برخی بانک‌ها به تعهدشان عمل نکرده‌اند/طرح‌های اقتصادی عملیاتی شود

سمنان-وزیر اقتصاد با انتقاد از عملی نشدن تعهدات بانک‌های خصوصی استان سمنان گفت: این بانک ها با وجود در اختیار داشتن ۴۰ درصد منابع بانکی استان تاکنون هیچ‌تسهیلاتی در بخش رونق تولید نپرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا صبح پنج شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به ضرورت همراهی و همکاری بین اعضای این ستاد فرماندهی در راستای ترویج تولید، ابراز داشت: تعهداتی که سیستم بانکی و سایر نهادهای مربوطه در مورد طرح‌های کوچک و متوسط تولیدی پذیرفته‌اند باید انجام شود و از سوی دیگر باید از ظرفیت های درون استانی و سیاست های اقتصادی در راستای حمایت از تولید استفاده کرد و ما انتظار داریم تا بانک ها در تعهدات خود نسبت به بخش های تولیدی کوچک و متوسط اهتمام ۱۰۰ درصدی داشته باشند.

وی افزود: روی سخن ما البته نه تنها به بانک ها است بلکه سایر اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی نیز می بایست با همراهی مستمر در زمینه های مختلف تلاش وافر خود را به سمت رفع موانع تولید به کار گیرند.

شرایط عملیاتی کردن طرح‌های اقتصادی فراهم شده است

عضو کابینه یازدهم با اشاره به ضرورت بررسی مشکلات بخش های تولیدی و اقتصادی کشور، گفت: امروز زمان آن رسیده تا شرایط را به سوی عملیاتی کردن طرح ها پیش ببریم امروز باید بپذیریم که بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار پیشرفت خوبی داشته‌اند و بعضی‌ها پیشرفتشان خوب نیست باید طی جلساتی کاربردی با دستگاه‌های ذی ربط مذاکره کنیم و ریشه مشکلات را بیابیم تا درباره حل و فصل آنها تصمیم بگیریم.

طیب نیا با بیان اینکه امروز باید به سمت برگزاری نشست های کاربردی پیش برویم تا بتوانیم مشکلات بخش های اقتصادی را رفع کنیم، ابراز داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، ما نیز برای ایجاد تحول در راستای سیاست های اقتصادی نیازمند کاربردی کردن جلسات هستیم.

وی با یادآوری اینکه این دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور وی است، تصریح کرد: گزارش هایی که از روند مصوبات نشست قبل ارائه شد حاکی از پیگیری و مکاتبات خوب مسئولان استانی با مراجع ذی ربط است اما امروز باید بدانیم که نامه نگاری به تنهایی کافی نیست و مشکلات را رفع نخواهد کرد بلکه باید تا حصول نتیجه مطلوب که به نفع اقتصاد و مردم باشد کارها را پیش برد.

توجه به بنادر خشک و مناطق ویژه اقتصادی با اولویت جذب سرمایه‌گذار

وزیر امور اقتصادی و دارایی کابینه حسن روحانی در ادامه به مقوله توجه به بنادر خشک و مناطق ویژه اقتصادی با اولویت جذب سرمایه گذار نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی با هدف استفاده از توانمندی های استان سمنان در زمینه تولید و همچنین توازن توسعه پایدار در مناطق محروم باید عملیاتی شود و پیگیری این امر را از مجموعه استانداری می خواهیم. 

طیب‌نیا با تاکید بر ضرورت برگزاری مطالعات گسترده فنی و اقتصادی، راه های جذب سرمایه گذار، ایجاد ترغیب برای ورود به مقوله سرمایه گذاری و همچنین جانمایی مناطق ویژه اقتصادی با اولویت رفع محرومیت، ابراز داشت: استاندار سمنان و تیم اقتصادی مدیریتوی باید شرایط همه مناطق اقتصادی سطح استان را به خوبی ارزیابی کنند و توجیه اقتصادی را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد دهند تا در نهایت بتوانیم شاهد ایجاد این مناطق باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای دارند و این تاکید می بایست مورد عنایت مسئولان استانی و شهرستانی در تصمیم سازی روند سیاست های اقتصادی مد نظر باشد، ابراز داشت: حساسیت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی با رویکرد جامه عمل پوشاندن به شعار سال مد نظر دولت یازدهم قرار دارد لذا منطقه ویژه اقتصاد مقاومتی باید به‌عنوان یک الگوی موفق توسعه محلی و منطقه‌ای در سایر مناطق استفاده شود و در استان سمنان هم شکل گیرد.

شرکت ملی گاز ایران امروز هویتی مستقل پیدا کرده است

عضو کابینه یازدهم با بیان اینکه استان سمنان می تواند در زمینه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از سایر استان های موفق الگو بگیرد، افزود: امروز باید به دنبال نقاط اشتراک گشت و اگر منطقه اقتصادی در جایی موفق به انجام شده خوب است که این امر در استان سمنان نیز پیگیری شود.

طیب نیا در ادامه به داشته های ایران اسلامی در زمینه رشد اقتصادی طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: از افتخاراتی که در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران وجود دارد، اجرای برنامه‌های گازرسانی به نقاط مختلف کشور بوده که اجرای این خط و مشی باعث شده تا بسیاری از مناطق کشور امروز دارای نعمت گاز باشند که این رخداد در استان سمنان نیز به خوبی رخ داده که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران امروز هویتی مستقل پیدا کرده است، افزود: پوشش سراسری گاز در کشور باعث شده تا ایران اسلامی در بین کشورهای دنیا یک نمونه خاص باشد که مشابه آن را در جای دیگری نمی یابیم هرچند این امر به دلیل برخورداری مطلوب از نعمت گاز طبیعی بوده اما نباید از برنامه ریزی های خوب انجام شده در دولت و مسئولان استان های کشور نیز غافل شد.

وزیر اقتصاد کابینه یازدهم گفت: وجود زیرساخت هایی مانند گاز با پوشش گسترده در تمام نقاط کشور امروز باعث ایجاد روحیه امید در بین آحاد جامعه می شود و این اهمیت رسالت دولتمردان و مسئولان مربوط به این مقوله را نشان می دهد.

کد خبر 3856754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha