۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

محمود بهمنی:

دولت‌ نوسان نرخ ارز را بیمه کند/معافیت مالیاتی جدید اعمال نمی‌شود

دولت‌ نوسان نرخ ارز را بیمه کند/معافیت مالیاتی جدید اعمال نمی‌شود

کرج – نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور تکلیف شده است تا دولت‌ها نوسانات نرخ ارز را تا حدودی بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این لایحه ۳۵ ماده‌ای وقتی به مجلس ارائه شد ایرادهای داشت که در صورت ارسال به شورای نگهبان با مشکل مواجه می‌شد.

بهمنی به ارسال نامه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد که در این خصوص انجام‌شده است و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ابتدا این لایحه توسط دولت تکمیل و به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه نظر مقام معظم رهبری با دولت در میان گذاشته شد، گفت: مقرر شد کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه همکاری لازم برای تکمیل برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور را انجام دهند.

توجه به محیط زیست و منابع آبی در برنامه ششم توسعه

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته بررسی برنامه ششم توسعه اقتصادی به کمک سازمان برنامه‌وبودجه به پایان رسید، گفت: نتیجه این همکاری ارائه ۱۱۸ بند بود که پس از برخی ادغام‌ها به ۱۴۴ ماده و تعدادی تبصره تبدیل شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۱۰ ماده از برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور در مجلس موردبررسی قرار گرفت، گفت: این ۱۰ ماده توسط کمیته‌ها تصویب و گروه تلفیق ارائه‌شده بود.

بهمنی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی به مسائل مهمی چون حفاظت محیط‌زیست و کمبود منابع آبی تأکید فراوانی شده است، گفت: طبق این برنامه باید به میانگین رشد ۸ درصدی اقتصادی برسیم این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری است برای رسیدن به این مهم باید از ابزار و ساز کارهای مخصوص خودش استفاده کرد.

تأمین ۶۵ میلیارد دلار منابع مالی خارجی در برنامه ششم توسعه

وی با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور باید به رشد ۲۱.۴ درصدی در حوزه سرمایه‌گذاری برسیم، گفت: در این برنامه باید ۶۵ میلیارد دلار تأمین منابع مالی خارجی محقق شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأمین منابع داخلی برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، گفت: ۲۰۶ هزار میلیارد تومان به‌صورت سالانه باید تأمین شود تا به رشد اقتصادی موردنظر دست پیدا کنیم.

بهمنی در بخش دیگری به فراهم کردن محیط کسب‌وکار امن اشاره کرد و گفت: اگر خواهان رسیدن به رشد اقتصادی هستیم باید امنیت سرمایه گذران تضمین شود برای این مهم لایحه‌ای به تصویب رسیده است تا سرمایه گذران خارجی برای سرمایه‌گذاری بدون دغدغه به امر مهم سرمایه‌گذاری دست پیدا کنند.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذار باید امنیت داشته باشد تا اقدام به سرمایه‌گذاری کند، گفت: سرمایه‌گذار باید مطمئن باشد اگر در صورت خروجش از کشور می‌تواند منابع را تبدیل به ارز کرده و با سود از کشور خارج کند.

دولت نوسان نرخ ارز را نسبت به تورم پوشش دهد

بهمنی به ریسک نوسانات ارز در کشور اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار داخلی و خارجی درگذشته با ارز یک هزار و ۲۲۶ تومان و در مقطعی با ارز دو هزار و ۴۷۷ تومان اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کردند این در حالی است که نمی‌توانیم از آن‌ها بخواهیم که ما به تفاوت قیمت ارز را پرداخت کند.

وی با تأکید بر اینکه نوسانات ارزی انگیزه سرمایه‌گذار را از بین می‌برد، گفت: در حال حاضر با سرمایه‌گذارانی مواجه هستیم که با پرداخت ما به تفاوت نرخ ارز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور تکلیف شده است تا دولت‌ها نوسان نرخ ارز را تا حدودی بیمه کنند، گفت: دولت نوسان نرخ ارز را نسبت به تورم پوشش دهد.

وجود ۵۴۱ هزار میلیارد طرح نیمه کاره عمرانی در کشور

بهمنی در بخش دیگری به وجود ۵۴۱ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در کشور اشاره کرد و گفت: به علت کمبود منابع این طرح‌ها نیمه‌کاره مانده است که باید در اسرع وقت این طرح‌ها به اتمام برسد.

وی بابیان اینکه طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره در کشور باید به لحاظ اقتصادی توجیه داشته باشد، گفت: برخی طرح‌های که توجیه اقتصادی و فنی ندارد باید واگذار شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از اجرای طرح‌های جدید که مشابه اش توجیه اقتصادی ندارند جلوگیری کنیم، گفت: باید به مالکیت افراد احترام گذاشته شود همچنین باید از تولید ثروت مشروع و مشروط حمایت شود.

بهمنی به اولویت های اقتصادی در سیاست گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: اولویت در این حوزه جذب دانش و نوآوری از کشورهای صاحب فن است.

توسعه سواحل مکران و اروند رود 

وی به توسعه بارزهای صادراتی و شناسایی بخش صادراتی کشور و قطع وابستگی بودجه به نفت تاکید کرد و گفت: در برنامه بودجه نفت سه هزار و ۳۰۰ تومان دیده شده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی به تاکیدات مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات محور شدن تولیدات اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی کشور باید کیفیت محصولات را بالا ببرند.

بهمنی در بخش دیگری با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور تا پایان سال جاری آماده نخواهد شد، گفت: این برنامه در سال آینده آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

وی به توسعه محیط‌زیست، بخش معدن، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: توسعه سواحل مکران واروند رود در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور دیده‌شده است همچنین توسعه ترانزیت، حمل‌ونقل ریلی و آمادگی دفاعی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

تخصیص بخشی از سهمیه ارزش افزوده آب طالقان به استان البرز

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با تأکید دوباره بر قطع وابستگی بودجه از نفت، گفت: نباید به نفت به‌عنوان درامد نگاه کنیم بلکه نفت یک ثروت است که باید به ثروتی دیگر تبدیل شود به همین منظور در پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور باید قطع وابستگی به نفت محقق شود.

بهمنی در بخش دیگری گفت: برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح یا معافیت مالیاتی خاص جدید اعمال نخواهد شد تا دولت بتواند منابع مالی درستی داشته باشد.

وی به ارزش‌افزوده اشاره کرد که به نسبت ۷۰ درصد شهرها و ۳۰ درصد شهرها اعمال می‌شود و گفت: این ارزش‌افزوده بر اساس شاخص جمعیت به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی  گفت: سهمیه خوبی از ارزش‌افزوده آب طالقان برای استان البرز در نظر گرفته‌شده است.

کد خبر 3856846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha