۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توسعه تولید در کشور باید با مدیریت صحیح مصرف همراه باشد

توسعه تولید در کشور باید با مدیریت صحیح مصرف همراه باشد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس گفت: در کنار ایجاد توانمندی در تولید، باید مدیریت صحیح مصرف نیز مدنظر قرار گیرد و پیش از آنکه به توسعه تولید بپردازیم، مصرف را بهینه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح پنجشنبه در همایش نقش و جایگاه جوانان در تحقق اقتصاد مقاومتی صنعت برق در اراک اظهار داشت: صنعت برق یکی از ضروری ترین نیازهای انسانی را تامین می کند که کم اهمیت تر از تامین آب نیست.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز به جرات می توانیم بگوییم از محدودیت هایی که در صنعت برق داشتیم عبور کرده و در این زمینه با کمک نیروهای متخصص به توانمندی و خودکفایی کامل رسیده ایم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رشد شتابان تولید برق در کشور طی سال های اخیر نشان دهنده این توانمندی است.

کریمی خاطرنشان ساخت: در کنار ایجاد توانمندی و خودکفایی در تولید، باید مدیریت صحیح مصرف نیز در دستور کار قرار گیرد و بیش از آنکه به توسعه تولید می پردازیم، مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: محدودیت منابع و رویکرد اقتصادی و لزوم بهینه سازی در مصرف ایجاب می کند که مدیریت بهینه مصرف را سرلوحه امور خود قرار دهیم و در این راستا منابع سوخت و منابع ریالی را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر میزان مصرف منابع در کشور نسبت به استانداردهای جهانی بالاتر است که البته تمامی تقصیر بر گردن مردم و مصرف کنندگان نیست و بخشی از آن به تولید لوازم پرمصرف و غیراستاندارد و سیاست گذاری های نحوه زندگی مردم در سطح ملی بازمی گردد.

کریمی گفت: با سیاست گذاری درست، جلب مشارکت مردمی در این زمینه و فرهنگ سازی مدیریت صحیح مصرف، می توانیم بهره وری را افزایش دهیم و با صرف هزینه کم، دستاوردهای بزرگ و ارزشمند داشته باشیم.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تاکید آن بر مدیریت صحیح مصرف خاطرنشان ساخت: مولفه های اقتصاد مقاومتی صرفا برای شرایط خاص همچون تحریم، بحران و... نیست بلکه این سیاست گذاری در تمامی مولفه های اقتصاد و تولید، شاه بیت رفع مشکلات و مسائل اقتصاد کشور است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جوانان سرماهی ارزشمند کشور هستند که نقش مهمی در تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند و در هر موضوعی که به جوانان اعتماد کردیو کار را به آنها سپردیم دستاوردهای زیادی داشتیم و نباید از این ظرفیت عظیم غافل شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود که جوانان را به صحنه بیاورد و این ظرفیت بزرگ را در راستای شکوفایی اقتصاد کشور به کار گیرد که قطعا این اقدام ثمرات مهم و ارزشمندی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 3856887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha