۸ دی ۱۳۹۵، ۹:۲۸

کتابی که مبتلایان به دیابت را با تغذیه درست آشنا می‌کند

کتابی که مبتلایان به دیابت را با تغذیه درست آشنا می‌کند

«تغذیه در دیابت» نوشته سیدحمید حسینی و بهشاد علیمددی، مبتلایان به این بیماری را با تعریف و انواع دیابت و اصول درست تغذیه آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در کتاب «تغذیه در دیابت» نوشته سیدحمید حسینی و بهشاد علیمددی به تعریف بیماری دیابت و انواع آن پرداخته شده است.

در مقدمه کتاب آمده: «دیابت، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غدد و متابولیسم است و طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی بیش از ۱۲۰ میلیون نفر از مردم در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

به جهت افزایش جمعیت شهرنشینی، تغییر شیوه و سبک زندگی، کاهش تحرک و فعالیت فیزیکی، مصرف غذاهای آماده، شور و پر کالری شیوع بیماری دیابت در تمام کشورها رو به افزون است. از سوی دیگر این بیماری خاموش در صورت عدم کنترل مناسب و نداشتن آگاهی‌های لازم، هزینه‌های نظام سلامت را بالا برده و خطر مرگ و میر و معلولیت‌های جسمی و اختلالات روانی را در جامعه افزایش می‌دهد.

در فصل نخست این کتاب به دیابت و انواع آن چون دیابت بارداری و تشخیص و عوارض آن پرداخته شده است. فصل دوم کتاب با عنوان «دیابت و عوارض کوته مدت» به مواردی چون افت ناگهانی قند خون، و افت قند خون در شب توجه شده است.

«دیابت و بیماری‌های مزمن» عنوان فصل سوم است. «دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی، پرفشاری خون در بیماران دیابتی، عفونت‌های پوستی و زخم‌ها، دیابت و عوازض چشمی و دیابت و سکته های مغزی از جمله مواردی است که در سومین فصل آمده است.

«اصول تغذیه در دیابت، راهنمای تغذیه در دیابت بر اساس خواص مواد غذایی، دانستنی هایی درباره دیابت و خبرهایی تازه درباره دیابت» عنوان بخش‌های دیگر کتاب «تغذیه در دیابت» است.

«تغذیه در دیابت» نوشته سیدحمید حسینی و بهشاد علیمددی در ۳۰۰۰  نسخه و به قیمت ۲۷ هزار تومان از سوی انتشارات تیمورزاده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 3859560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha