۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱

آیت الله سبحانی:

حوزه و طلاب علوم اسلامی مسیر عالمان بزرگ گذشته را ادامه دهند

حوزه و طلاب علوم اسلامی مسیر عالمان بزرگ گذشته را ادامه دهند

یک مرجع تقلید گفت: حوزه و طلاب باید مسیر عالمان گذشته را ادامه دهند چرا که اگر این حصن از بین برود دشمن وارد کشور خواهد شد و اسلام واقعی تعریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله جعفر سبحانی ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی در سخنانی اظهار داشت: عالمان دین  همانند دیوارها از حریم اسلام محافظت می کنند همانگونه که دیوارها شهرها را از خطرات محفوظ می دارد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل عالمان و بزرگان دین در قرون معاصر اظهار داشت: شیخ مفید توانست در زمان خود از اسلام و تشیع حراست کند و در قرون مختلف نیز علما و بزرگان دین در راستای حفظ و معارف اهل بیت تلاش کردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آیت الله میرزای شیرازی با فتوای معروف خود توانست استقلال کشور و اسلام را حفظ کند و شیخ فضل الله نوری نیز از جمله بزرگانی بود که سرش برای حفظ کیان اسلام باللی دار رفت.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه در عصر معاصر آیت الله بروجردی ۱۶ سال در قم اقامت داشتند افزود: ایشان در زمان خود لنگری برای اسلام و کشور بودند و شاه نتوانست در برابر ایشان بایستد و خدمات این مرجع فقید تقلید بی نظیر بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل تلاش‌های بسیاری برای حفظ اسلام انجام دادند و امروز نیز حوزه و طلاب علوم دینی باید این مسیر را ادامه دهند چرا که اگر این حصن از بین برود دشمن وارد کشور خواهد شد و اسلام واقعی تعریف می‌شود.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: مرجعیت حصنی است که باید آن را حفظ کرد و در واقع نگهبانان اسلام همان عالمان بوده اند روایت داریم که قلم علما از خون شهدا نیز برتری دارد چراکه این قلم عالم است که شهید پرورش می دهد.

وی همچنین ابراز داشت: آیت الله سید محمد هادی میلانی زمانی که وارد حوزه نجف شدند تحولات خوبی در این حوزه ایجاد کردند و نظام آموزشی جدیدی را به وجود آوردند و مدارسی که زیر نظر ایشان بود برنامه های خاصی داشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: اعزام معلمان به خارج از کشور از جمله کارهای برجسته ایشان بود و در زمان انقلاب اسلامی نیز ایشان یکی از ستونهای انقلاب بود و همواره در کنار امام راحل خدمات خوبی  ارائه کردند.

کد خبر 3863433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha