۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

امام جمعه ابهر:

تنها راه نجات از فتنه‌ پناه آوردن به قرآن و ولایت است

تنها راه نجات از فتنه‌ پناه آوردن به قرآن و ولایت است

زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه تنها راه نجات از فتنه‌، پناه آوردن به قرآن و ولایت است، گفت: بروز فتنه زمینه را برای فریب آماده کرده و جامعه را دچار تردید و دودلی و انحراف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر افزود: راه نجات از فتنه، پناه آوردن به قرآن و ولایت است که انسان دست خود را به راهبر واقعی بدهد تا از گردنه‌های پر پیچ و خم نجات پیدا کند و  بروز فتنه زمینه را برای فریب آماده کرده و جامعه را دچار تردید و دودلی و انحراف می‌کند.

وی ادامه داد: فتنه زمانی آغاز می‌شود که در یک جامعه دینی و اسلامی روشن‌فکران دین را آن‌گونه که مطابق آرا و نظریات و منافع خود باشد تفسیر و تبیین کنند و آنان به جای اینکه خواست و نظر خداوند را در نظر بگیرند، از خواست‌های خود پیروی می‌کنند و با این نوع تفسیر و تبیین دین، احکام و نظریاتی را به نام دین مطرح می‌کنند که با احکام خداوند فاصله بسیار زیادی دارد.

امام جمعه ابهر گفت: انسان باید دست خود را به راهبر واقعی بدهد، تا از گردنه‌های پر پیچ و خم نجات پیدا کند که امروزه تنها راه نجات گوش کردن به حرف علمای ربانی و به ویژه رهبری معظم انقلاب است.

رحیمی افزود: در این شرایط افرادی که در پی خواسته‌های غیرالهی هستند، جذب اندیشه‌ها و آرای بدعت‌گزاران می‌شوند و در نتیجه فتنه شکل می‌گیرد و در جامعه گسترش می‌یابد.

امام جمعه ابهر گفت: فتنه‌انگیز می‌داند که حقیقت خواه در شناخت باطل با آن چهره تابناکش کمتر دچار شک و اشتباه می‌شود و با شناخت باطل، در طرد و نفی آن به خود تردیدی راه نمی‌دهد،حق و باطل را به هم می‌آمیزد و زمینه را برای فریب او آماده می‌کند و در این شرایط است که جامعه دچار تردید و دودلی و انحراف می‌شود. چندین عامل در پیدایش فتنه دخیل است که مهم‌ترین آن‌ها اختلاف داخلی بین نخبگان جامعه و استفاده ابزاری از دین و امتیازات ناروا و تعریف و تمجیدهای بی‌مورد و نقدناپذیر بودن حاکمان و سودجویی و رفاه‌طلبی است.

رحیمی در ادامه بر لزوم کمک مردم شهرستان ابهر به جبهه مقاومت در سوریه تاکید کرد.

کد خبر 3863872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha