در گفتگو با العبادی؛

اردوغان: به یکپارچگی عراق پایبند هستیم

اردوغان: به یکپارچگی عراق پایبند هستیم

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز جمعه در گفتگوی تلفنی با رجیب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بر اهمیت حاکمیت عراق و از بین بردن تنش ها میان طرفین در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: العبادی و اردوغان عصر جمعه به صورت تلفنی گفتگو کردند و نخست وزیر ترکیه در این گفتگو پیروزی های نیروهای عراقی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در عملیات آزادسازی موصل را تبریک گفت و بر حمایت آنکارا از عراق و یکپارچگی خاک این کشور تاکید کرد.

اردوغان افزود: ترکیه به پیروزی قریب الوقوع نیروهای عراقی در موصل چشم دوخته است و این پیامی است برای کسانی که به دنبال از بین بردن روابط برادرانه بین دو کشور هستند.

رئیس جمهور ترکیه بر اهمیت ادامه مبارز با گروه های تروریستی در عراق و سوریه از طریق همکاری تاکید کرد و گفت: اتحاد و ثبات کشورهای همسایه اولویت ما است.

از سوی دیگر العبادی بر اهمیت حاکمیت یکپارچه عراق و از بین بردن تنش در اسرع وقع ممکن و حل و فصل آن از طریق تمرکز بر تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و همکاری سازنده در زمینه های مختلف بر اساس روابط برادری و حسن همجواری و احترام متقابل تاکید کرد.

وی اهمیت همکاری میان ملت های منطقه در مبارزه با تروریسم را یادآور شد و گفت: قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد هیچ طرفی از خاک عراق استفاده کند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: ما برای ایجاد امنیت و رفاه برای تمام اقشار ملت عراق تلاش می کنیم و در تلاشیم تمام مناطق کشور تحت کنترل نیروهای ملی عراقی باشد.

کد خبر 3863994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha