۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۱۹

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه منابع طبیعی گرگان تجلیل شدند

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه منابع طبیعی گرگان تجلیل شدند

گرگان- مراسم نکوداشت و تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، عصر یکشنبه در مراسم که در تالار خلیج فارس دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ۶۰ سال فعالیت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را می توان به سه دوره تقسیم بندی کرد که دوره اول فعالیت های آموزشی در مرکز اموزش عالی مورد توجه قرار داشت، دوره دوم از سال ۱۳۷۰ فعالیت های پژوهشی ادامه پیدا کرد و در حال حاضر دوره سوم فعایت های دانشگاه با رویکرد کارآفرینی مورد نظر است و همه همکاران در خصوص اجرای سند دانشگاه کارآفرین متعهد هستند.

علی نجفی نژاد افزود: اساتید به عنوان رکن اصلی دانشگاه در نهادینه کردن روحیه خودباوری جهت انجام فعالیت های کارآفرینانه شناخته می شوند تا بتوانند دانشجویان را در ادامه مسیر کارآفرینی همراهی کنند.

وی گفت: طبق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکیل مرکز نوآوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: همچنین از دو هفته پیش، آیین نامه راه اندازی قطب‌های علمی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی از سوی وزارتخانه ابلاغ شده که امیدواریم تا سال آینده، حداقل ۱۰ قطب علمی در زمینه های مختلف در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فعالیت خود را آغاز کنند.

نجفی نژاد در پایان اعلام کرد: در برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال آینده، دانشکده کارآفرین، استاد کارآفرین و دانشجوی کارآفرین را انتخاب و معرفی خواهیم کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز در این مراسم گفت: در امور پژوهشی ۱۰۶ مورد تصویب گزارش نهایی طرح تحقیقاتی، بررسی ۱۸۰ پرونده مستندات اعتبار ویژه پژوهشی اساتید، ۲۰۳ مورد مقاله ISI و ۱۰۴ مورد مقاله غیر ISI معتبر را انجام دادیم.

محمدهادی معیری افزود: برگزاری نخستین استارت آپ تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، افتتاح کلینیک مادر تخصصی، پیگیری طرح کلان ملی مدیریت جامع حوضه های آبخیز و ... از دیگر اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه است.

وی از تدوین سند دانشگاه کارآفرین و انعقاد تفاهم نامه هایی با اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی، آب منطقه ای و... به عنوان اقدامات موثر در حوزه پژوهشی دانشگاه یاد کرد.

کد خبر 3865929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha