۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه خبر داد:

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۰ عنوان ایده تاب در استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۰ عنوان ایده تاب در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۰ عنوان ایده تاب(استارت آپ) درحوزه تخصصی مراکز آموزشی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه، دکتر مزدک رادملکشاهی درباره وضعیت دانشجویان شاغل و کارآفرین دانشگاه جامع علمی کاربردی در این استان، گفت: این استان با وجود محرومیت‌های ناشی از ۸ سال دفاع مقدس و نیز شرایط ویژه از جمله مرز مشترک با کشور عراق از پتانسیل‌هایی برخوردار است که دانشجویان شاغل و کارآفرین دانشگاه جامع علمی کاربردی را در زمینه‌های کشاورزی، داد و ستد و ارائه خدمات گردشگری (به ویژه زوار عتبات عالیات) به خود مشغول کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسـعه فعالیت‌هایی که منجر به کارآفرینی برای دانـشجویان و فارغ‌التحصیلان شو، د گفت: اجرای ایده تاب‌های متعدد، کلینیک‌های اشتغال و کارآفرینی، همایش‌های متعدد با حضور مدرسین برجسته کارآفرینی در سطح ملی و معرفی دانشجویان صاحب ‌ایده به سازمان‌های ذی‌ربط از جمله بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، استانداری از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که این واحد استانی چه برنامه‌ریزی و اقداماتی را برای توسعه فعالیت‌های متناسب با نیاز جامعه و بازارکار در نظر گرفته است؟ خاطر نشان کرد: دخیل کردن نظریات بخش خصوصی (مجمع امور صنفی)، سازمان‌های متولی اشتغال (استانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، سازمان‌های متولی آموزش (آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای) و خبرگان استانی (مدرسین و اعضای هیات علمی صاحب‌نظر) -که هم اکنون نیز انجام می شود و همگی از اعضای کمیته استانی هماهنگی گسترش علمی کاربردی استان کرمانشاه هستند- و همچنین بررسی دوره‌های درخواستی مراکز -که با نظر جمعی کمیته صورت می‌پذیرد- از برنامه ها و اقداماتی است که واحد کرمانشاه تا کنون انجام داده است.

دکتر رادملکشاهی افزود: در قدم بعدی ستاد مرکزی باید ضمن ایجاد تعامل با مراجع ذی‌ربط اقدام به تصویب نظام صلاحیت حرفه‌ای کرده و اجرای آن را در قالب آموزش‌های علمی کاربردی به دانشگاه محول کند.

رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه به دوره‌های آموزشی اشتغال‌زا در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: به طور کلی دوره‌های حقوق، حسابداری، عمران و کامپیوتر از جذابیت بیشتری برخوردارند و علاوه بر آنها می‌توان به برخی از دوره‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز اشاره کرد که به دلایلی خارج از حوزه عمل دانشگاه علمی کاربردی است.

دکتر رادملکشاهی یادآور شد:  تمامی دوره‌های گردشگری و دوره‌های صنایع دستی و شیرینی‌های سنتی استان (در صورت طی شدن فرآیند به روزآوری مراحل تولید، تطبیق با نیازهای روز و بازاریابی و بازارسازی) به صورت بالقوه امکان اشتغال‌زایی منطقه‌ای و حتی کشوری را دارند.

وی بهترین روش برای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه را همکاری بیشتر و گسترده‌تر سازمان‌های دولتی حمایتی نظیر استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: البته این همکاری‌ها تنها در سایه الزام در اسناد بالادستی از جمله اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای امکان پذیر هستند.

رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه درباره برگزاری بازارچه‌های دستاوردهای دانشجویان در این واحد، گفت: متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل کمبود شدید بودجه‌های پژوهشی و کارآفرینی امکان هدایت، تجمیع و راه‌اندازی بازارچه‌هایی با هدف معرفی و تبلیغ دستاوردهای دانشجویان دانشگاه میسر نبوده است.

دکتر رادملکشاهی در پایان به اهمیت برگزاری استارت‌آپ‌ها برای شناسایی ایده‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۰ عنوان رویداد ایده تاب در حوزه تخصصی مراکز آموزشی را در برنامه داریم.

وی افزود: تا کنون یک استارت‌آپ با مشارکت دانشگاه رازی (دانشگاه مادر استان و دبیرخانه دائمی استارتاپ) و ۴ استارت‌آپ در مراکز آموزش علمی کاربردی استان برگزار کرده‌ایم.

کد خبر 3866403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha