۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲

معاون مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

اولین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کردستان برگزار می شود

اولین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کردستان برگزار می شود

سنندج – معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری اولین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوش گوار ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: تلاش در راستای ارتقاء بخشی فعالیت های تربیت بدنی در مدارس استان کردستان یکی از اولویت های اصلی است و تلاش می شود تا با استفاده از روش های مختلف علمی زمینه برای اجرایی کردن این مهم فراهم شود.

وی ادامه داد: تربیت بدنی در مدارس در دو بخش زنگ ورزش و همچنین فعالیت های فوق برنامه و مسابقات ورزشی صورت می گیرد که در بخش زنگ ورزش بر اساس برنامه های ابلاغ شده از سوی وزارت خانه، اقدامات مورد نیاز اجرایی و عملیاتی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در حوزه فعالیت های فوق برنامه نیز تلاش شده است که از تمامی ظرفیت و استعدادهای در اختیار در راستای توجه به فعالیت های ورزشی و مشارکت دادن دانش آموزان در این حوزه برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به یکی از سیاست های اصلی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های ورزش دانش آموزی، یادآور شد: جدای از برگزاری دوره های مختلف ضمن خدمت برای اولین بار در سطح کشور یک همایش ملی با عنوان دستاوردهای ورزش دانش آموزی در استان کردستان برگزار می شود.

وی به ویژگی های این همایش ملی اشاره کرد و گفت: همایشی در حوزه تربیت بدنی حتی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای اولین بار در استان کردستان انجام می شود و جدای از این مهم انتخاب این موضوع برای یک همایش علمی برای اولین در سطح کشور صورت می گیرد.

خوش گوار به فراخوان اعلام شده برای مشارکت در همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی استان کردستان اشاره کرد و افزود: مدت زمان حضور و مشارکت در این همایش از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذرماه بود که خوشبختانه علیرغم مدت زمان اندک ولی با استقبال خوبی از سراسر کشور مواجه شد.

وی بیان کرد: همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی در استان کردستان در چهار محور مدیریت ورزشی، فیزیولوژی، رفتار حرکتی و آسیب شناسی ورزشی برگزار می شود و تلاش شده است که از حضور اساتید برجسته دانشگاهی از استان و خارج از استان برتای بحث داوری و سخنرانی استفاده شود.

وی به شمار مقالات ارسال شده به این همایش اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع ۲۵۳ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که بعد از داوری های صورت گرفته از سوی کمیته علمی، ۶۵ مقاله به عنوان سخنرانی و ۱۸۸ مقاله در قالب پوستر به بخش مسابقه راه پیدا کرده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: همزمان با برگزاری این همایش در سنندج، شش کارگاه تخصصی نیز مرتبط با حوزه ورزش دانش آموزی برنامه ریزی شده است که بالغ بر ۴۳۰ نفر کارگاه برای حضور در آنها ثبت نام کرده اند.

وی در پایان گفت: اولین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی استان کردستان طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه سال جاری و در باشگاه فرهنگیان کشور برگزار می شود و در پایان نیز در هر بخش مقاله و پوستر برتر معرفی و مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهد گرفت.

کد خبر 3866753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha