۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۳۷

هفته سیزدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته سیزدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبدکاووس – هفته سیزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سیزدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۶۱ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۶۶ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عیدمحمد غراوی با اسب گرکز زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب سارینا و آنه نفس انفاس با اسب قیربای جرگلان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر بود که کمال دالیجه عطا با اسب بورن توران عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب تایم هج و امین محمدی با اسب اکشن هیجچ به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که امین محمدی با اسب عالم ناب موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب اسپرینگ و بنیامین جرجانی با اسب ویوا بوی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب آی گون (۲) زودتر از خط پایان عبور کرد و عیدمحمد غراوی با اسب بای بای و ستار مهرانی با اسب آتیک به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب خوش خوش نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب شاه سوین و نادر صالح پور با اسب صوت شکن نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ابوطالب چاریزاده با اسب گالان موفق به کسب مقام اول شد و محمد خوجملی با اسب قره قیز و بنیامین جرجانی با اسب ساواش به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که قربان محمد اودک با اسب هیستوریا عنوان نخست را کسب کرد و نورمحمد بهادر با اسب سی بوی و کمال دالیجه عطا با اسب رامیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های چهاردهم و پانزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد پس از حدود دو دهه به مجموعه استان گلستان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3870103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha