۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸

مدیرجهاد کشاورزی بم:

یک واحد فرآوری خرما در بم به بهره برداری می رسد

یک واحد فرآوری خرما در بم به بهره برداری می رسد

بم - مدیر جهاد کشاورزی بم از بهره برداری از یک واحد فرآوری خرما با ظرفیت تولید هزار و ۱۰۰ تن محصول در بم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قهری صبح شنبه در جمع خبرنگاران از بهره برداری از ۱۱ طرح کشاورزی طی دهه فجر در شهرستان بم خبر داد و اظهار کرد: از جمله این طرح ها می توان به بهره برداری از یک واحد فرآوری خرما در بم اشاره کرد.

قهری ظرفیت تولید این واحد را هزار و ۱۰۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای این طرح ۴.۵ میلیارد ریال اعتبارات دولتی بوده است.

وی همچنین با اشاره به چالش بحران آب در استان کرمان تاکید کرد: استفاده بهینه آب در کشاورزی یکی از سیاست هایی است که به جد دنبال می کنیم و بر این اساس تجهیز باغات و مزارع به سیستم های آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار دارد.

مدیرجهاد کشاورزی بم از بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی بم خبر داد و افزود: برای این منظور چهار میلیارد ریال هزنیه شده است.

قهری با اشاره اتمام احداث شبکه زیر سد نساء در سطح ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال گفت: همچنین افتتاح ۵۰۰ متر باکس در سبحان آباد با اعتبار ۹۹۰ میلیون ریال از دیگر پروژه هایی است که در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی همچنین پنج پروژه درجه بندی، بسته بندی و سردخانه بالای صفر را از دیگر پروژه هایی دانست که در مدت ذکر شده مورد بهره برداری قرار می گیرد و افزود: با افتتاح این طرح ها برای ۶۸ نفر اشتغالزایی می شود.

قهری اعتبار صرف شده برای این طرح را ۷۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: از این میزان ۱۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی بوده است.

وی از بهره برداری از یک واحد گلخانه ای در سطح هشت هزار مترمربع خبر داد و افزود: ظرفیت تولید این گلخانه ۲۲۰ هزار تن است.

مدیرجهاد کشاورزی بم ادامه داد: یک واحد مرغداری هم با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و اعتبار چهار میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

کد خبر 3870420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha