۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴

دلخوش اباتری مطرح کرد:

رئیس جمهور برای حل مشکل بودجه شطرنج زنان وارد گود شود

رئیس جمهور برای حل مشکل بودجه شطرنج زنان وارد گود شود

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه نمی‌توان با کمبود بودجه به استقبال برگزاری مسابقات جهانی شطرنج زنان رفت، از رئیس جمهور خواست برای حل مشکل بودجه دستور بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدکاظم دلخوش اباتری به کمبود بودجه یک‌ونیم میلیاردتومانی فدراسیون شطرنج برای برگزاری مسابقات قهرمانی زنان جهان اشاره کرد و گفت: وزیر ورزش و جوانان موظف است برای این مشکل مهم پیش‌رو فکری کند؛ مثلا باز هم از رئیس‌جمهور کمک و مساعدت بخواهد چراکه نمی‌توان با کمبود بودجه به سمت برگزاری مسابقات جهانی در داخل کشور رفته و شأن و آبروی ایران را به بازی گرفت.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان کمی تا برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان باقی مانده و وزارت ورزش باید بودجه لازم را تاکنون تامین کرده بود، ادامه داد: وزارت ورزش باید در حین برگزاری یک مسابقه با کیفیت و استاندارد، با مدیریت منابع هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش داده و از ریخت و پاش‌های اضافی جلوگیری کند.

دلخوش اباتری همچنین توصیه کرد: وزارت ورزش می‌تواند برای تامین این هزینه اسپانسر جذب کرده چراکه قاعدتا حامیان مالی بسیاری علاقمند به همراهی این مسابقات جهانی خواهند بود، هرچند برای موفقیت در جذب اسپانسر باید هوش مدیریتی و خلاقیت مدیران خود را به کار گیرد.  

وی افزود: از آنجا که فدراسیون شطرنج برای نخستین بار میزبانی این مسابقات را بر عهد گرفته، نوع برگزاری آن در چگونگی جایگاه ورزشی ایران در جهان اهمیت فراوانی دارد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با خانه ملت بیان کرد: لایجه برنامه ششم توسعه منابع خوبی همچون ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات برارزش افزوده، بخشی از عوارض سیگار، معافیت مالیاتی برای خیرین فعال در حوزه عمرانی ورزش و... را در اختیار وزارت ورزش قرار داده است لذا با وجود تمامی مشکلات فعلی انتظار می‌رود؛ مشکلات مالی حوزه ورزش حداقل در مباحث مهم میزبانی یا برگزاری اردو حل شود، ضمن آنکه در فصل ورزش و فرهنگ لایحه برنامه ششم توسعه، اعتبارات و امتیازات دیگری برای ورزش آمده است و مجلس پس از ورود این فصل، کم و کیف این اعتبارات را بررسی خواهد کرد.

فدراسیون شطرنج طی روزهای ۲۲ بهمن ماه تا ۱۵ اسفندماه سال جاری، میزبان ۶۴ شطرنج‌باز شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی زنان جهان است.

کد خبر 3870469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha