۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

نمایشگاه «زیورآلات سنتی با نگاهی جدید» افتتاح شد

نمایشگاه «زیورآلات سنتی با نگاهی جدید» افتتاح شد

نمایشگاه «زیورآلات سنتی با نگاهی جدید» با نمایش ۵۸ اثر از هنرمندان و طراحان جوان کشورمان با ارائه ایده‌های نو در زمینه زیورالات با حضور معاون صنایع‌دستی در نگارخانه آریا گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه هایی با حضور نسل جوان هنرمند کشورگفت: برگزاری این دست نمایشگاه‌ها با رویکرد های جدید و طرح های نوین در صنایع دستی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: در تولید صنایع دستی علاوه بر زیبایی باید بر جنبه کاربردی و مصرفی بودن اثر نیز توجه شود، باید به رشد طرح‌ها و ایده‌های نو در زمینه طراحی صنایع دستی بیشتر کمک کنیم، با حضور طرح های نو از ورود اجناس خارجی و بعضا قاچاق جلوگیری می‌شود.

«جواهرسازی هنری معاصر» با رویکردی میان رشته‌ای با استفاده از قابلیت‌های رشته‌های تجسمی و کاربردی(مجسمه‌سازی، نقاشی، صنایع دستی، طراحی صنعتی، طراحی لباس و مد) و با تاکید بر تنوع مواد اولیه، تنوع ارائه، ارتباط با بدن، مساله اعتبارات اجتماعی جواهر به عنوان یک رسانه معاصر مطرح است.

همچنین، معنی و مفهوم، مجسمه کوچک، هنر پوشیدنی، بدن به مثابه بوم از محورهای مورد توجه در جواهرسازی هستند که در این شیوه نوین جواهرسازی نیز به آنها توجه می‌شود.

پس از برگزاری این نمایشگاه با هماهنگی های صورت گرفته آثار این هنرمندان جوان طی شش ماه آینده در نمایشگاه میلان ایتالیا نیز حضور خواهد داشت.

این نمایشگاه از ۱۷ تا ۵بهمن ماه از ساعت ۲ تا۴ عصر در نگارخانه آریا واقع در خیابان ولی عصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی- کوچه زرین شماره ۱۰ پذیرای علاقمندان و هنردوستان است.

کد خبر 3870747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha