۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹

استاندار گیلان:

رسانه قوی ترین ابزار برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است

رسانه قوی ترین ابزار برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی گفت: رسانه قوی ترین سلاح و ابزار در دنیای امروز است که تأثیرگذاری زیادی بر تفکرات جوامع دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در دیدار با اعضای کمیته اطلاع رسانی و رسانه ستاد دهه فجر گیلان متشکل از خبرنگاران و شورای روابط عمومی استان که صبح شنبه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه یکی از ابزراهای بزرگ و قدرتمند است که نقش آفرینان دنیای امروز برای اشاعه تفکرات خود از آن استفاده می کنند.

وی افزود: کسانی که به قدرت رسانه پی برده و از آن به نحو درستی استفاده می کنند، توانسته اند عملکرد و اندیشه خود را نشان داده و حتی در برهه ای از زمان رهبری افکار عمومی جوامع را نیز به دست گیرند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی گفت: رسانه قوی ترین سلاح در دنیای امروز است که تأثیرگذاری زیادی بر افکار عمومی دارد.

نجفی تفاوت فکری حاکم بر رسانه ها را از مهمترین ویژگی های مطبوعات دانست و تصریح کرد: آنچه که جدای از تفاوت های فکری موجود در رسانه ها اهمیت دارد، پیروی از رویه انصاف و عدالت و بیان حقایق به دور از منفعت طلبی های فکری است.

وی همچنین نقد سازنده را از مهمترین کارکردهای رسانه دانست و گفت: نقد اثربخش مهمترین کارکرد رسانه و بالاترین خدمتی است که به جامعه می کند اما این نقد نباید به قصد تخریب باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تخریب برخاسته از غرض ورزی و منفعت طلبی است، خاطرنشان کرد: آنچه که باعث پیشرفت نظام می شود، نقد سازنده به دور از هرگونه تخریب است.

نجفی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، بر انعکاس دستاوردهای نظام و همچنین دولت تأکید کرد و گفت: جایگاه ایران در دنیا جایگاه محکم و قدرتمندی است و رسانه ها باید تلاش کنند تا یا نشان دادن دستاوردهای کشور در حوزه علمی، دفاعی، دیپلماسی و... این اقتدار را هرچه بیشتر به رخ بکشند.

کد خبر 3870784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha