۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹

شماره سیزدهم «شهر کتاب» روی دکه رفت

شماره سیزدهم «شهر کتاب» روی دکه رفت

سیزدهمین شماره ماهنامه «شهر کتاب» که به ادبیات، هنرها، علم و فرهنگ اختصاص دارد، با درج عبارت «بازار افیون توده‌ها» کنار تصویری از دونالد ترامپ روی جلد، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشاگری‌های نویسنده پشت‌پرده کتاب «هنر معامله» درباره ترامپ، تحقیق یک روان‌شناس درباره شخصیت او، و همچنین گزارشی از کتاب‌های ترامپ و کتاب‌هایی که درباره او منتشر شده‌اند، از جمله مطالب بخش ویژه را که به دونالد ترامپ اختصاص دارد، دربرمی‌گیرند.

این مجله در بخش موسیقی به مناسبت نوبل گرفتن باب دیلن، پرونده‌ای را به او اختصاص داده است. گفتگو با هوشیار انصاری‌فر درباره وجه ادبی باب دیلن و حاشیه‌ها و بحث‌هایی که پیرامون نوبل گرفتن او پیش آمد، گفتاری از امید روحانی درباره باب دیلن، مروری بر کتاب‌های باب دیلن و منتخبی از آنچه درباره او چاپ شده، گزارشی درباره حضور باب دیلن در سینما و نمایشنامه‌ای از سَم شپرد درباره باب دیلن، از جمله مطالب این بخش است.

دیگر مطلب بخش موسیقی، کتابشناسی به مناسبت درگذشت لئونارد کوهن است. در بخش تئاتر هم پرونده‌ای می‌خوانیم درباره ایبسن در ایران همراه با مصاحبه‌ای با بهزاد قادری درباره او و ترجمه‌های قادری از آثار ایبسن.

بخش ادبیات این شماره «شهرکتاب» به تاریخ در رمان ایرانی اختصاص دارد. در این بخش علاوه بر مروری بر چند رمان تاریخ‌محور، گزارشی می‌خوانیم از رمان‌های ایرانی که تاریخ در آنها حضور داشته است. مقاله‌ای از الیف شافاک درباره کتاب «قصه‌گو» والتر بنیامین، دیگر مطلب بخش ادبیات است.

بخش «ادبیات همسایه» نیز به آدونیس اختصاص یافته است. ترجمه  شعر تازه‌ای از او، مروری بر کتاب‌هایی که از این شاعر به فارسی ترجمه شده‌اند و گفتگوی آدونیس و یانگ لیان درباره شعر و شاعر در تبعید، از جمله مطالب این بخش است.

مجله «شهرکتاب» همچنین در این شماره یادنامه‌ای برای مهدی سحابی منتشر کرده است. در این یادنامه لیلی گلستان، سیروس علی‌نژاد و اصغر نوری از سحابیِ نقاش و مجسمه‌ساز، سحابیِ روزنامه‌نگار و سحابیِ مترجم، نوشته‌اند.

«شهرکتاب»، ماهنامه ادبیات، هنرها، علم و فرهنگ است که هر ماه با معرفی، نقد و بررسی تازه‌ترین کتاب‌ها بر پیشخوان مطبوعات می‌نشیند و شماره سیزدهم آن (ویژه آبان و آذر ۱۳۹۵) در ۱۶۰ صفحه و با بهای ۱۰ هزار تومان منتشر شده و روی دکه رفته است.

کد خبر 3871364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha