۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

فعالیت ۱۲۰۰ مددجوی خراسان شمالی در زمینه تولید صنایع‌دستی

فعالیت ۱۲۰۰ مددجوی خراسان شمالی در زمینه تولید صنایع‌دستی

بجنورد- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی از فعالیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر مددجوی استان درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی خبر داد.

علیرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۸۰ طرح اشتغال‌زایی تولیدات صنایع‌دستی مربوط به مددجویان خراسان شمالی وجود دارد.

وی بابیان اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ مددجوی استان درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی مغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و ۴۸ تخته فرش، گلیم و تابلو فرش به مساحت ۶ هزار ۴۳ مترمربع توسط این افراد تولیدشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: طی ۹ ماه نخست امسال از محل تولید و فروش فرش، گلیم و دستبافته ها بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال درآمد نصیب مددجویان شده است.

این مسئول افزود: میزان دو میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از این تولیدات توسط خود کمیته امداد و ۱۱ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال توسط مراکز خرید و بازار از مددجویان خریداری‌شده است.

مرادی بابیان اینکه مددجویان اسفراینی با بیش از ۴۳۰ نفر بیشترین مددجوی بافنده صنایع‌دستی استان را دارد، اظهار کرد: همچنین بجنورد با ۴۰۰ نفر، شیروان با ۲۰۰ نفر، فاروج با ۱۶۰ نفر بیشترین مددجویان فعال درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی خراسان شمالی رادارند.

کد خبر 3871681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha