۲۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵

امام جمعه ملارد :

افزایش مساجد در شهرستان ملارد با همیاری خیرین پیگیری می شود

 افزایش مساجد در شهرستان ملارد با همیاری خیرین پیگیری می شود

ملارد-امام جمعه ملارد گفت: تلاش می شود با همیاری خیرین، نسبت به توسعه مساجد در شهرستان ۴۵۰ هزار نفری ملارد، گام های موثرتری برداشته شود.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش حائز اهمیت مساجد در توسعه فرهنگ دینی اظهار داشت:بسیاری از مشکلات، ناهنجاری ها و نارسایی های اجتماعی و فرهنگی با توسعه فرهنگ دینی مرتفع خواهد شد.

امام جمعه ملارد عنوان کرد:در این میان، نقش مساجد به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، دینی و معنوی که پایگاهی برای وحدت و روشنگری مردم محسوب می شود، در مهار و کنترل مشکلات اجتماعی بسیار نافذ، برجسته و تأثیرگذار است.

وی افزود:حضور جمعیت انبوه در شهرستان ملارد، ایجاب می کند تا در راستای توسعه و افزایش سرانه مسجد، اقدامات جدی تری عملیاتی شود و تلاش خواهد شد با همیاری و همگرایی موثر و سازنده خیرین، اقدامات موثرتری در این خصوص اجرایی شود.

حسینی گفت:در طول سالیان گذشته، حسینیه ها در این شهرستان و بویژه در بخش مرکزی ملارد و مناطقی همچون سر آسیاب با رشد فزاینده ای همراه شده بود که چندی پیش با اتخاذ تدابیری، به مدیریت شهری توصیه کردیم از صدور مجوز احداث حسینیه اجتناب کند.

امام جمعه ملارد عنوان کرد:از نظر ما نقش آفرینی مساجد قابل مقایسه با حسینیه ها نیست، زیرا مساجد در تمامی طول سال فعال هستند اما ایفای نقش حسینیه ها به دهه محرم خلاصه می شود.

وی افزود:با مذاکره و تعامل مثبت و سازنده ای که انجام شد، یکی از خیرین این شهرستان که در صدد احداث حسینیه بود را متقاعد کردیم تا هزینه مورد نظر را برای احداث مسجد در نظر بگیرد که خوشبختانه از این پیشنهاد استقبال شد.

حسینی گفت:مقرراست در نزدیکی مجموعه تفریحی بازینو که از مناطق پر جمعیت و کم برخوردار ملارد نیز محسوب می شود، مسجد مورد نظر احداث شود و بنا بر اعلام آمادگی خَیِرِ فعال در این عرصه، مقرر شده ظرف یکسال آینده احداث و بهره برداری از این پروژه دینی و معنوی تکمیل و نهایی شود.

امام جمعه ملارد یادآور شد:شهرستان ملارد از توانمندی های مطلوب و شایسته ای در عرصه فرهنگی و دینی برخوردار است که با برنامه ریزی مدون و هوشمندانه و تلاش هر چه بیشتر مسئولان برای تأمین الزامات و امکانات سخت افزاریِ مرتبط، روند توسعه فرهنگ دینی در این منطقه بیش از پیش تسریع خواهد شد.

کد خبر 3872287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha