۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج:

مساله ازدواج جوانان نیازمند آسیب‌شناسی است

مساله ازدواج جوانان نیازمند آسیب‌شناسی است

مدیکل دفتر ازدواج با اشاره به کاهش آمار ازدواج در بین جوانان گفت: از اهداف اصلی کمیسیون ازدواج و تعالی خانواده آسیب شناسی موضوع ازدواج جوانان با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ناصر صبحی قراملکی در کمیسیون تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با این حوزه در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که هر فرد در طول زندگی خود با آن روبرو است مسئله ازدواج و انتخاب همسر است و این انتخاب آنقدر اهمیت دارد که می تواند سبک زندگی فرد را تغییر داده و بر آینده وی تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های بوجود آمده در زمینه ازدواج جوانان اظهار داشت: در شرایط فعلی متاسفانه شاهد کاهش روز به روز ازدواج، گسترش تجرد و همچنین افزایش طلاق هستیم و این مسئله مهمی است که نیاز به آسیب شناسی دارد و از اهداف اصلی این کمیسیون نیز پرداختن به همین موضوع و آسیب شناسی با همکاری دستگاه های مرتبط است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده همچنین در خصوص عملکرد دستگاه های مرتبط با این حوزه عنوان کرد: از طرفی شاهد این مسئله هستیم که عملکرد بسیاری از دستگاه های مرتبط با این حوزه موازی یکدیگر است و همچنین مراکز مختلفی بدون وجود وحدت رویه در این حوزه فعالیت می کنند که اینها نیاز به هماهنگی دارد.

در این کمیسیون نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت وزرش و جوانان ، وزارت کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی کشور حضور داشتند و موضوعات طلاق، مسائل جنسی، توسعه مراکز مشاوره، تقویت فرهنگ تشزیک مساعی، تغییر ارزش های خانوادگی، آموزش مهارت های اساسی زندگی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که توسط حاضرین مطرح شد.

کد خبر 3873103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha