با حضور در سفارت ایران در دمشق؛

شخصیت های سوری دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی را امضا کردند

شخصیت های سوری دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی را امضا کردند

تعدادی از مقامات و شخصیت های سوری با حضور در سفارت ایران در دمشق و ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی دفتر یادبود وی را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، تعدادی از مقامات و شخصیت های سوری روز چهارشنبه با حضور در سفارت ایران در دمشق ضمن ابراز همدردی بمناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی دفتر یادبود وی را امضا کردند.

در همین راستا «احمد بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه ضمن امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم رفسنجانی نمونه ای از بخشش بود که در خدمت به انقلاب اسلامی ایران ذوب گردید و پرچم اسلام را برافراشته نگاه داشت. وی نمونه ای از مردان راستین و صبور بود.

وی همچنین تاکید کرد که مردم سوریه مواضع چشمگیر این مرد بزرگ و حمایت وی از دولت سوریه و ایستادگی استوار در کنار مقاومت لبنان و فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد.

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی در این خصوص تاکید کرد که مرحوم رفسنجانی خدمات بزرگی به مردم خود و سوریه ارائه کرد. وی گفت: از دست دادن رهبران حادثه و خسارت بزرگی است و ما ایمان داریم که مردم و رهبران ایران به آبادانی کشورشان به منظور پیشرفت و شکوفایی کشور خود و نیز منطقه و جهان ادامه خواهند داد.

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز با امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رحلت آقای رفسنجانی رئیس جمهوری اسبق ایران را به رهبر انقلاب اسلامی، مردم و مقامات ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوییم. خسارت از دست دادن آقای رفسنجانی در ایران خسارت سوریه نیز هست چرا که سرنوشت، مبارزه و مقاومت یکی هستند.

بثینه شعبان مشاور سیاسی-رسانه ای بشار اسد نیز با حضور در سفارت ایران در دمشق ضمن ابراز تسلیت به مناسب رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در اینجا حاضر شدیم تا درگذشت آقای رفسنجانی را که خسارتی بزرگ و از دست دادن یکی از مهم ترین صداهای ضداستعماری و ظلم بشمار می رود را تسلیت بگوییم.

عمران الزعبی معاون رئیس جبهه ملی پیشرو و شماری دیگر از دبیران کل احزاب سوری از دیگر شخصیت هایی بودند که با حضور در سفارت ایران در دمشق با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز همدردی کردند.

کد خبر 3874797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha