۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹

مدیر طرح مدیریت حوضه های آبخیز کشور:

رودخانه «گرگانرود» پایلوت طرح ملی مدیریت آبخیزداری کشور شد

رودخانه «گرگانرود» پایلوت طرح ملی مدیریت آبخیزداری کشور شد

گرگان- مدیر طرح کلان ملّی مدیریت جامع حوضه های آبخیز کشور از انتخاب گرگانرود به عنوان پایلوت ملی این طرح خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرسعیدالدین، صبح شنبه در سالن طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اظهار کرد: با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف مانند موقعیت جغرافیایی، اندازه حوضه (مقیاس کار)، سهولت دسترسی به حوضه برای عملیات میدانی، سهولت هماهنگی با ادارات و سازمان‌های مرتبط و نبود تداخل با سایر طرح‌های اجرایی (مانند طرح ترسیب کربن یا پروژه منارید) حوضه رودخانه گرگانرود به عنوان پایلوت کشوری طرح ملی مدیریت آبخیزداری انتخاب و مورد موافقت سایر اعضا و همکاران طرح قرار گرفت.

سعدالدین افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با مشارکت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آمادگی خود برای همکاری کامل به ‌ویژه تأمین داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز و هماهنگی اداری- سازمانی برای پیاده‌سازی این طرح را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دستگاه سفارش دهنده، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه بهره بردار این طرح معرفی شده اند.

گفتنی اس، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان مجری محوری و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری، دانشگاه شیراز، دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به عنوان همکار در این پروژه فعالیت می کنند.

کد خبر 3876315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha