به گزارش خبرنگار مهر، وکال «قلم رابچرخان» توسط اشکان خطیبی، کیبورد اشکان آبرونگیتار، الکتریک نیما رمضان، گیتاربیس آرش سعیدی، گیتار الکتریک و اکوستیک نیما رمضان، و درامز را بردیا امیری برعهده دارند.
اشکان خطیبی درباره پرفورمنس «قلم رابچرخان» که به نوعی نخستین اجرای زنده مستقل این هنرمند در قالب یک خواننده است به خبرنگار مهر، گفت: این اجرا اولین تجربه من در این قالب است و حتی در قالب پرفورمنس هم این کار با تجربه هایی که قبلا در ژانر تئاتر موزیکال و پرفورمنسهای موسیقایی داشته ام، تفاوتهای زیادی دارد.
وی در توضیح این تفاوتها گفت: مهترین این تفاوتها آن است که جنبه نمایشی آن به جز دو سه قسمت عملا حذف شده است. یعنی بیشتر از همه، یک تجربه موسیقایی و تجسمی به حساب میآید. برای این کار چند دلیل داشتم. اولا که مدتهاست این پروژه که چند بخش مختلف دارد ذهن من را به خودش مشغول کرده که این اولین مرحله و فاز آن است که به اجرای آثار مهم و تاثیرگذار تاریخچه موسیقی راک (صرفا نه؛ راک بلکه راک اند رول) می پردازد و از موسیقی این سبک در دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۹۰ بهره برده ایم.
خطیبی تصریح کرد: علیرغم اینکه در دهه ۷۰ ما گروههایی را داشتیم که به این تجارب میپرداختند و موسیقیهای این چنینی اجرا میکردند و باعث میشدند که نسل های بعدتر از خودشان از ریشه های اصلی موسیقی راک قطع نشوند و وقتی بخواهند راک داخلی یا ایرانی تولید کنند همیشه معیار بزرگتری برایشان وجود داشته باشد، این سلسله قطع شد و طبیعتا کارها کم کم رنگ و بوی دیگری گرفت.
او عنوان کرد: من فکر کردم که لازم است تا یادآوری دوباره ای شود. کما اینکه فکر میکنم مخاطب ایرانی با توجه به اینکه فرم یکنواختی در کنسرتهای پاپ ایران وجود دارد، تشنه اینجور اتفاق های موسیقیایی است و همان طور که حدس می زدم بلیت های این اجرا در مدت بسیارکوتاهی و در کمتر از ۴۸ ساعت و فقط با تبلیغهای اندک مجازی به فروش رفت و ما در تلاش هستیم تا برنامه را در سالن بزرگتری تمدید کنیم.
خواننده آلبوم «ترافیک» درباره دلیل استفاده از این قبیل آثار بزرگان راک اند رول در این کنسرت خاطر نشان کرد: دلیل اینکه چرا به سراغ این نوع موسیقی رفتم علاقهای بود که به موسیقی راک داشتم. حتی در آلبوم ترافیک و قبلتر در گروه آپولون به همراه بابک سعیدی فقط موسیقی راک ایرانی کار میکردیم. در ترافیک هم ردپای پاپ راک خیلی روشن است.
وی بیان کرد: در واقع این بار تلاش کردم تا با دوستانی که این موسیقی را خوب میشناسند، در قالب یک کنسرت پژوهشی به آن بپردازیم. فراتر از آنکه انسان نیت کرده و کاری را انجام بدهد، داشتن آدمهایی در اطرافش لازم است که موسیقی را بشناسند و در زمان کوتاهی به لحاظ تمرین به استاندارد لازم و دلخواه برسند. این رکن بسیار مهمتر از نیت کردنش است و من این شانس را داشتم که در کنارم نیما رمضان، آرش سعیدی، بردیا امیری، سروش عدل واشکان آبرون را داشته باشم که اخیرا در قالب گروه کامنت تجربههای ایرانیشان خیلی پرطرفدار بوده و هم خودشان موزیسین های درجه یک و باهوش و بااستعدادی هستند.
خطیبی افزود: امیدوارم در دورههای بعدی اجرا دوستان دیگرم مثل علی بیرنگ هم وقت کنند و به ما بپیوندد. در کنار هنرمندان سهیل دانش اشراقی به عنوان مدیر هنری پروژه و طراح دیجیتال و تصویرگر در طول اجرا حضور دارد که بسیار کمک کننده خواهد بود و فکر می کنم باعث شود که کنسرت پژوهشی به لحاظ بصری هم اتفاق متفاوت و چشمگیری برای تماشاگران باشد.
این هنرمند در انتهای صحبت های خود درباره شایعه جدایی اش از گروه محمد رحمانیان(پرچین) نیز گفت: درخصوص اینکه من از گروه پرچین جدا شدم هم باید بگویم خیر، گروه پرچین در نیمه دوم سال برنامه از پیش تعیین شده ای نداشت و من هم از فرصت استفاده کردم و به تجارب شخصی تری که در ذهنم بود بپردازم.
به گزارش خبرنگار مهر، تصویرگر این اثر سهیل دانش اشراقی، نویسنده تکه گفتارهای انگلیسی نوید ملکی، اجرای گفتار ها نوید ملکی، نیکی شریف پور است که در شیراز تالار احسان ۲۶ دی ماه، ساعت ۲۱ برصحنه می رود.
نظر شما