۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱

استاندار همدان:

توسعه متوازن و زیربنایی با همکاری بخش خصوصی محقق می شود

توسعه متوازن و زیربنایی با همکاری بخش خصوصی محقق می شود

همدان - استاندار همدان گفت: توسعه متوازن و زیربنایی و اساسی در هر کشور و منطقه، زمانی صورت می گیرد که بخش خصوصی پای کار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر شنبه در دیدار با اعضای هیئت امنای کانون کارآفرینی استان همدان بابیان اینکه با همه سرمایه گذاران در رسته های مختلف، علاوه بر رؤسای بخشی، خودم نیز مذاکره می کنم، گفت: از عملکرد پارک علم و فناوری استان همدان راضی نیستم و قبلا نیز گلایه کرده ام که این پارک می تواند بسیار موثر باشد.

وی بابیان اینکه تعدد جایگاه ها و مسئولیت ها نباید مانع توفیق شود، گفت: مواقعی که برای پیگیری امور به تهران می روم امکان ندارد که حداقل دو دیدار بنده مربوط به صنعت و توسعه استان نباشد.

استاندار همدان با بیان اینکه این هفته برای پتروشیمی هگمتانه با رئیس پتروشیمی کشور و برای بخاری های کم مصرف تولیدی استان با مسؤولان وزارت آموزش و پرورش دیدار داریم تا  استفاده از آن را نهایی کنیم، گفت: کار ما حمایت از تولید است و تا کارآفرین نباشد تولیدی شکل نخواهد گرفت.

استاندار همدان باتاکید بر اینکه توسعه متوازن و زیربنایی و اساسی در هر کشور و منطقه، زمانی صورت می گیرد که بخش خصوصی پای کار باشد، گفت: توسعه ای که قرار است مشکل اشتغال را رفع  کند، صادرات را افزایش داده و از نفت برای هزینه های جاری کمتر استفاده شود باید بر اساس فکر و با دست بخش خصوصی انجام شود.

نیکبخت بابیان اینکه دولت مجاز نیست سرمایه گذاری کند و بیش از ۲۰ درصد در واحدی سهام داشته باشد که آن هم پس از رسیدن به تولید باید واگذار شود، گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی راهکار دستیابی به نرخ رشد ۸ درصدی در سند چشم انداز است تا ایران، قدرت اول منطقه شود.

استاندار همدان باتاکید بر اینکه بخش خصوصی از ما اطمینان و امنیت و روان سازی کارها را می خواهد، گفت: هدف یکی و مقدس است وآن، ایجاد اشتغال و بردن نان سر سفره جوانان است و باید همه نهادها و تشکل های فعال این حوزه با هم هماهنگ باشند.

نیکبخت بابیان اینکه هیچ چیز خوشایندتر از آن نیست که آدم ببیند پیگیری هایی که داشته به ثمر نشسته است، گفت: هیچ مضایقه ای از نشست در خانه سرمایه گذاران به این شرط که بدانم وقتی بیایند برای جوانان ایجاد می کنند، ندارم و به این کار افتخار می کنم.

وی بااشاره به اینکه فرهنگ سرمایه گذاری در همدان فرهنگ محکومیت است و علاقه به سرمایه گذاری از سوی بومیان در همدان وجود ندارد و اگر کسی هم بخواهد در این زمینه قدم بردارد، رای او را می زنند، گفت: البته یخ ها آب شده و فرهنگ بهتر شده و هیئت امنای کانون کارافرینان باید این فرهنگ را ترویج کند که سرمایه گذاری کار درست، شرعی و خدا پسندانه ای است.

استاندار همدان بابیان اینکه پول در همدان کم نیست و همدانی ها سرمایه دارند و سرمایه حلال هم دارند، گفت: از مردم درخواست دارم بیایند و سرمایه گذاری کنند و اگر هم نیامدند برای دیگران کارشکنی نکنند.

نیکبخت بابیان اینکه هیج جا برای سرمایه گذاری بهتر از همدان نیست، گفت: ۱۱۰ جلسه ستاد تسهیل در استان همدان برگزار شده که همه برای کارآفرینی بوده است.

وی بابیان اینکه در برخی کارگروه ها از اعضای کانون کارافرینان برای حضور دعوت می شود، گفت: کانون کارآفرینان دولتی نیست اما همه دستگاه های دولتی را ملزم می کنم با کانون در جلب و جذب سرمایه گذاری همکاری کنند.

کد خبر 3876420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha