۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲

تظاهرات اعتراض آمیز مقابل سفارت و کنسولگری پاکستان در افغانستان

تظاهرات اعتراض آمیز مقابل سفارت و کنسولگری پاکستان در افغانستان

صدها نفر از مردم افغانستان در اعتراض به مداخلات پاکستان در امور داخلی کشورشان در مقابل سفارت پاکستان در کابل و کنسولگری این کشور در هرات تجمع اعتراضی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، صدها نفر از مردم افغانستان با تجمع مقابل سفارت پاکستان در کابل و کنسولگری این کشور در هرات شعارهایی علیه مداخلات ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان در امور داخلی کشورشان سر دادند.

تظاهر کنندگان که توسط سازمان «روند سبز» به رهبری «امرالله صالح» سازماندهی شده بودند، مقابل سفارت پاکستان در کابل تجمع کرده و شعار های علیه پاکستان سر دادند.

به گفته شرکت کنندگان در این تظاهرات، ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات این کشور،  گروه طالبان را کنترل و مدیریت می کنند.

طی روزهای گذشته چندین حمله انتحاری توسط طالبان در کابل، قندهار و هلمند انجام شد که طی آن، دهها شهروند افغانستانی کشته و زخمی شدند.

همچنین در حمله انتحاری قندهار، علاوه بر برخی مقامات افغانستانی، پنج دیپلمات اماراتی نیز کشته شدند.

همچنین صدها تن از شهروندان هرات به خاطر حملات تروریستی اخیر در کابل و قندهار، در مقابل کنسولگری پاکستان در هرات تجمع اعتراضی برپا کردند و شعارهای مرگ بر سازمان اطلاعاتی پاکستان (آی اس آی) سر دادند.

این تظاهرات امروز با حضور صدها تن از جوانان، زنان، علما، دانشجویان و سایر شهروندان هرات از سوی سازمان روند سبز افغانستان برگزار شد.

در پایان، معترضین قطعنامه ای صادر کردند و اعلام داشتند: طالبان با حمایت مادی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی پاکستان آشکارا در خاک افغانستان دست به جنایت و کشتار دسته‌ جمعی می ‌زنند و دست به قتل عام مردم افغانستان می زنند.

معترضان اعلام کردند که دست داشتن ارتش پاکستان، شماری از مدارس مذهبی این کشور و احزاب افراطی و فرقه ‌گرای پاکستان در حمایت از طالبان و حتی حملات مستقیم در خاک افغانستان آشکار است.

در این قطعنامه از پاکستان خواسته شده است که دست از جنایت و حمایت از جنایت برداشته و سرکرده گروههای تروریستی مانند «شبکه حقانی» و «شورای کویته» را به افغانستان تحویل دهد.

معترضان همچنان از جامعه جهانی خواستند که طالبان را  گروه تروریستی اعلام کرده و به خاطر جنایت علیه بشریت سرکرده های گروه طالبان را در دادگاه لاهه محاکمه کنند.

کد خبر 3876598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha