۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

مدیر کل جغرافیایی و مکانی شرکت ملی پست:

«جی نف» پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات است

«جی نف» پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات است

خرم آباد - مدیر کل جغرافیایی و مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: «جی نف» به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم میرزایی در کارگاه آموزشی «جی نف» در استان لرستان در سخنانی به بیان الزامات قانونی این طرح پرداخت و اظهار داشت: طبق قانون در سال ۷۶ باید هر به ایرانی شماره ملی و کدپستی اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی قانون سال ۷۸ و همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری ماده۴۰ هم الزام قانونی بودن این طرح است ادامه داد: قانون پنجم توسعه کشور ماده ۴۶ و آئین نامه اجرایی نظام ملی آدرس گذاری هم به الزام قانونی طرح اشاره دارند.

مدیر کل جغرافیایی و مکانی شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: این طرح در دو بخش نشانی استاندارد و سیستم یکپارچه سازی املاک کشور قابل اجرا است.

میرزایی افزود: در طرح «جی نف» در به روزرسانی اطلاعات و ساماندهی نشانی ۲۲۰ هزار میلیون ریال و در تدوین استانداردسازی ۱۰ هزار ریال هزینه می شود.

وی ادامه داد: برای تامین لایه های نقشه پارسل و معابر ۵۰ هزار میلیون ریال و برای تکمیل اسامی معابر و پلاکهای ساختمانی ۵۰ هزار میلیون ریال قابل برآورد است.

مدیر کل جغرافیایی و مکانی شرکت ملی پست ایران بیان داشت: برای اتصال کدهای پستی به نقشه ۴۰ هزار میلیون ریال، ایجاد و راه اندازی سرویس پایه ارائه نشانی مکان محور ۱۰ هزار میلیون ریال مورد نیاز است.

میرزایی با بیان اینکه برای تهیه و توسعه سیستم یکپارچه مدیریت نشانی کشور هم ۱۰ هزار میلیون ریال هزینه خواهد داشت گفت: تاکنون سه کمیته نشانی، نقشه و سرویس برای اجرای طرح «جی نف» تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طی سالهای ۹۴ و ۹۵ از حدود ۴۸ میلیون رکورد اطلاعاتی شهری و روستایی کشور بالغ بر ۳۰ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۴۸ رکورد متعلق به شهرها و مابقی متعلق به روستاها است.

کد خبر 3877695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha