حجت الاسلام عباس زاده:

کنگره «عالم واقف» آیت‌الله مهدی قاضی برگزار می شود

کنگره «عالم واقف» آیت‌الله مهدی قاضی برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری کنگره «عالم واقف» مرحوم آیت‌الله مهدی قاضی در خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، بیان داشت: کنگره «عالم واقف» مرحوم آیت‌الله مهدی قاضی از واقفان  استان لرستان به میزبانی شهر خرم آباد اسفند ماه  برگزار خواهد شد..

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اعلام فراخوان ارسال مقالات به دبیرخانه این کنگره افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات 15 بهمن ماه اعلام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در کنگره«عالم واقف» می توانند آثار خویش را به دبیرخانه کنگره واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان ارسال کنند.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه تاکنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: وقف از دیدگاه قرآن و عترت، نقش وقف در رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، وقف و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای مقالات ارسالی است.

وی افزود: خدمات برجسته عالم واقف آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در امورخیر، خدمات ارزنده آیت‌الله قاضی پیش از انقلاب و در دوران انقلاب، ارائه راهکارهای نوین با رعایت شرع و قانون در بهره ‌برداری از موقوفات از دیگر محورهای برگزاری کنگره «عالم واقف» در خرم آباد است.

معاون فرهنگی اجتماعی  اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به آثار و برکات وقف در زندگی فردی و اجتماعی انسانها بیان داشت: هدف از برگزاری این برنامه ها تشویق و ترغیب خیران در زمینه وقف است.

وی انجام وقف در زمینه های فرهنگی و اقتصادی را لازمه برطرف شدن مشکلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید با هدایت نیات واقفان به نیازهای جامعه در جهت برطرف شدن مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گام برداشت.

کد خبر 3878445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha