۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲

قطر فرودگاه ولایت «فراه» در غرب افغانستان را توسعه می‌دهد

قطر فرودگاه ولایت «فراه» در غرب افغانستان را توسعه می‌دهد

یک موسسه قطری برای توسعه فردوگاه ولایت فراه در غرب افغانستان با اداره هوانوردی این کشور یک تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «بی بی سی»، اداره هوانوردی افغانستان اعلام‌ کرد که موسسه «الغرافه» قطر فرودگاه ولایت فراه در غرب افغانستان و هم مرز با ایران را توسعه می‌دهد.

بر اساس تفاهم نامه ای که میان اداره هوانوردی افغانستان و موسسه الغرافه قطر امضا شد، این موسسه فرودگاه فراه را به طول ۸۰۰ متر و عرض ۳۵ متر توسعه خواهد داد.

این تفاهم نامه میان «حامد ظاهر» رئیس اداره هوانوردی افغانستان و «شیخ علی جاسم آل ثانی» رئیس موسسه الغرافه قطر دیروز در شهر فراه با حضور مقامات محلی این ولایت امضا شده‌ است.

«محمد قاسم وفایی زاده» معاون برنامه ریزی اداره هوانوردی افغانستان گفت: با پایان کار توسعه فرودگاه فراه امکان تبدیل شدن آن به یک فرودگاه بین‌المللی در افغانستان فراهم می‌شود.

کار توسعه این فرودگاه قرار است تا ۱۸ ماه دیگر به پایان می رسد.

اکنون نیز خط پرواز فرودگاه فراه هزار و ۷۰۰ متر طول و ۳۵ متر عرض دارد. با توسعه این خط پرواز، اداره هوانوردی افغانستان اعلام کرده است که امکان فرود و پرواز هواپیماهای بزرگ از نوع ایرباس ۳۱۹، ۳۲۰ و ۳۲۱ و هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، ۴۰۰ الی ۸۰۰ و هواپیماهای MD با در نظر گرفتن استاندردها فراهم می‌شود.

کد خبر 3879637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha