۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی:

صندوق نوآوری و شکوفایی دانشجویان آذربایجان غربی راه اندازی می شود

صندوق نوآوری و شکوفایی دانشجویان آذربایجان غربی راه اندازی می شود

ارومیه - سرپرست دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: با هدف افزایش نقش دانشجویان در بازار کسب و کار صندوق نوآوری و شکوفایی دانشجویان علمی کاربردی آذربایجان غربی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جم عزتی راد ظهر چهارشنبه در نشست ایده های برتر مدرسه کسب و کار و تجلیل از رسانه های گروهی استان اظهار داشت: امروز ضرورت اینکه باید مراکز دانشگاهی به محلی برای ایجتاد اشتغال و کارآفرینی در کنار علم آموزی و تخصص باشند بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی بدون ایفای نقش عملی دانشگاه‌ها و بدون مشارکت دادن مراکز علمی در موضوع کار آفرینی و اشتغال محقق نمی‌شود گفت: امروز باید دانشگاه‌های اشتغال آفرین و درآمدزا را افزایش و توسعه دهیم و این مراکز را با اکوسیستم محیطی خود به سمت کارآفرینی متناسب با مناطق مختلف سوق دهیم.

عزتی راد: استان آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل در کشور را دارد و از سوی دیگر ایران رتبه نهم تولید عسل در دنیا را دارد بنابراین سمت و سو دادن به فعالیت‌های دانش بنیان در خصوص عسل و مشتقات آن باید در این منطقه بسیار جدی گرفته شود چرا که از عسل ۴۰۰ نو دارو تولید شده و یا از موم زنبور عسل در صدها مورد لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

وی با گلایه از خام فروشی عسل در استان و کشور اضافه کرد: متاسفانه در تمامی بخش های کشور خام فروشی داریم، خام فروشی یکی از خسارت بارترین مسائلی است که در کشور بدان مبتلا هستیم در حالیکه نیاز داریم قدر داشته‌های خود را بیش از پیش دانسته و از آنها محصولات مختلف تولید و صادر کنیم.

عزتی راد افزود: ساختار دانشگاه علمی کاربردی نیاز به روزآمدسازی برای تطابق بیشتر با بازار کسب و کار و تخصص دارد و در این مسیر تلاش می‌کنیم با هدف افزایش نقش دانشجویان در بازار کسب و کار صندوق نوآوری و شکوفایی دانشجویان علمی کاربردی آذربایجان غربی راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی را ایجاد زیرساخت های لازم برای حمایت از کارآفرینان و توسعه شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها باید در توسعه اقتصادی نقش داشته و حرفی برای گفتن داشته باشند.

عزتی راد با اشاره به فعالیت ۱۶ شرکت دانش بنیان در استان اظهارداشت: طی پنج ماه گذشته پنج شرکت دانش بنیان در استان ایجاد شده و در مدرسه کسب و کار در استان با حضور علاقمندان، محققان و پژوهشگران شمالغرب کشور ۱۲۰ ایده برتر معرفی شد.

در پایان این نشست از رسانه های فعال در مدرسه کسب و کار استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد که طی این مراسم از سکینه اسمی سرپرست خبرگزاری مهر در آذربایجان غربی نیز تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 3880941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha