۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات:

کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات مورد تاکید است

کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات مورد تاکید است

زنجان-وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: امروزه نگاه به توسعه ارتباطات وفناوری اطلاعات تنها منحصر به توسعه حوزه تلفن ثابت وهمراه نیست بلکه بحث کارآفرینی واشتغالزایی دراین حوزه مورد تاکیداست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر با تحقق برجام گشایش های برای  کشور در بخش های مختلف ایجاد شده  است و افزود: برجام و آنچه که کشور به دست آورده موجب گشایش های در حوزه های مختلف در کشور شده و ۷۰۰ قراردادکارگزاری با ۲۵۰ بانک خارجی امضا شده است و قرارداد  خرید هواپیما در ۳۸ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و این اعتباری است که امروز ایران در عرصه بین‌المللی به دست آورده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق برجام را مرهون تعامل و همراهی کلیت نظام با آن عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم کاری است که کلیت نظام با حمایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم و مقاومتی که مردم کردند در مقابله با تحریم‌ها و از تیم مذاکره کننده حمایت شد.

واعظی با بیان اینکه آنچه که تیم مذاکره‌کننده از سوی مقام معظم رهبری برای مذاکره اذن داشته فقط در زمینه هسته‌ای بوده است، افزود: هم فکری قوای سه‌گانه و نهادهای نظامی و انتظامی نتیجه‌اش توفیقی شد که تحریم‌ها برداشته شده و حقوق هسته‌ای ایران باقی مانده و گشایشی در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر  آنچه که تحریم‌های مربوط به موضوع هسته‌ای بوده، حل شده است ولی از ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل نوع نگاه خصمانه‌ای که ایالت متحده آمریکا و برخی از کشورهای غربی به انقلاب ما داشته‌اند همواره مورد تحریم‌های ظالمانه بوده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت موجود در زمینه صادرات نفت را به دلیل شرایط پیش امده  بعد از برجام دانست و افزود:  در خال حاضر  در زمینه نفت هیچ محدویتی برای تولید و صادرات و قراردادها نداریم و  صادرات افزایش داشته و در این راستا با اوپک و غیر اوپک توافق شده است و زمانی که در اوپک تولید نفت را پایین آوردند میزان تولید و سهمیه ایران به قبل از دوران تحریم برگشت.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در حال حاضر از رکود خارج شده ایم، ادامه داد: با توجه اقدامات صورت گرفته در مجموع ما از رکود خارج شده‌ایم و می‌توانیم آینده خوبی را به مردم وعده دهیم.

واعظی با بیان اینکه شاهد انباشت افراد فاقد شغل از سال های گذشته بوده ایم، ادامه داد:  وجود افراد در انتظار اشتغال نشان دهنده بیکاری انباشت شده است و ۷۰۰ هزار شغل توسط دولت تدبیر و امید ایجاد شده، که امیدواریم در آینده این رقم ادامه داشته باشد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به پرداخت مطالبات گندمکاران، افزود: در پیش‌بینی بودجه اعتباری برای گندم دیده نشده بود ولی باز از مجلس اجازه گرفتیم تا پول کشاورزان پرداخت شود و این کار انجام شد.

واعظی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور شاهد وجود امنیت پایدار هستیم و این امر باعث شده دستاوردهای خوبی را در کشور داشته باشیمف افزود:   در حال حاضر منطقه پیرامونی ما همه دچار بحران و گرفتاری هستند و هدایت‌های رهبری باعث ایجاد فضای آرام در کشور شده است.

وی در ادامه به فضای موجود سیاسی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه برخی  از احزاب و گروه ها با وجود چندماه مانده به آغاز انتخاب فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند، گفت: متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی و احزاب و گروه‌ها از الان به استقبال انتخابات می‌روند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید مراقبت کنیم تا زمان انتخابات سال ۹۶ فضای سیاسی کشور آرام باشد، افزود: اگر کار انتخاباتی سالم انجام شود مشکلی وجود ندارد، اما نباید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند، چرا که دولت هم متعلق به نظام است.

واعظی با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی، افزود: آیت الله هاشمی یک مشاور امین برای مقام معظم رهبری و دلسوز مردم بودند که جای ایشان به این راحتی پر نمی‌شود و ایشان با رحلت خود یک وحدت مجددی را در کشور آفرید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه نگاه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها منحصر به توسعه حوزه تلفن ثابت و همراه نیست بلکه بحث کارآفرینی و اشتغالزایی در این حوزه مورد تاکید است.

واعظی افزود: نگاه وزارات ارتباطات و فنآوری اطلاعات ایجاد شغل و کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در حال حاضر بر روی پروژه‌ای به نام «تکاپو»کار می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نتیجه پروژه‌ها رونق کسب و کار و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان خواهد بود، افزود: زیرساخت‌های استان زنجان هم از نظر شبکه فیبر نوری گسترش خوبی دارد و از نظر امکانات و پهنای باند دارای ظرفیت خوبی است که می‌توان در زمینه کسب و کار الکترونیکی فعالیت‌های خوبی انجام داد.

واعظی افزود: در ارتباط با روستاها هم باید امکانات اولیه را فراهم کنیم تا احساس کمبود نکرده و مهاجرت نکنند و  این سیاست در دولت یازدهم وجود داشته است.

 وی ادامه داد: در روستاها کارهای زیادی در حوزه تلفن و ارتباط تلفنی فراهم است و در حال حاضر ارائه خدمات اینترنتی به روستاییان مورد توجه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما هم تلاش داریم سهم خود را برای استان زنجان در ایجاد شغل و کسب و کار ادا کنیم، گفت: روستاییان با استفاده از خدمات اینترنتی به کارهای خود رشد داده و از بازار اینترنتی برای فروش محصولات خود استفاده کنند.



 

کد خبر 3881487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha