۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

زنجان در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اقدامات خوبی انجام داده است

زنجان در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اقدامات خوبی انجام داده است

زنجان- معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان زنجان در توسعه زیر ساختهای ارتباطات طی یک سال گذشته اقدامات خوبی را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان، افزود: زنجان باید به استان مقصد در حوزه  گردشگری تبدیل شود و باید اقتصاد گردشگری استان ارتقاء یابد و ۱۶ طرح در این حوزه نهایی شده است.

وی اظهار کرد:طی یک سال گذشته ۵۵۹ سایت در بخش ارتباطات سیار نصب و راه‌اندازی شده و طی ماه‌های آینده ۱۰۰ سایت نیز در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از مجموع سایت‌های افتتاحی ۱۶۶ سایت نسل دوم و ۱۹۳ نسل سوم ، ۱۷۷ سایت نسل چهارم سیار و ۲۳ نسل چهارم ثابت نیز در سال گذشته راه‌اندازی شده است.

براری  با بیان اینکه ICT محور توسعه است و زیر ساختهای لازم برای رونق اقتصادی فراهم شده و باید این بخش توسعه یابد، افزود: زنجان باید به استان مقصد در حوزه  گردشگری تبدیل شود و باید اقتصاد گردشگری استان ارتقاء یابد و ۱۶ طرح در این حوزه نهایی شده و این طرح‌ها با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

معاون امور استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: زنجان ۶۲ هزار دانشجو دارد که وجود این تعداد دانشجو گنج و ظرفیت بزرگی برای  استان است و باید در حوزه ICTکسب و کار و اشتغال را فراهم کنیم  و دانشگاه‌ها می‌تواند مرکز ثقلی برای تولیدی ثروت باشد و  از مجموع ۱۶ طرح اجرایی در استان زنجان چهار طرح در دانشگاه اجرا می‌شود.

براری گفت: دانشگاه و دانشجویان در استان زنجان مزیت است و اقتصاد مقاومتی نیز بر خلق ثروت از ظرفیت‌های استان تاکید دارد .

وی ابراز کرد:  بسیاری از دستگاه‌ها خدمات خود را از طریق گوشی همراه ارائه می‌دهند و زیرساخت‌های خوبی در این زمینه ایجاد  شده که می‌توان استفاده کرد.

براری تصریح کرد: برای بیش از ۳۶۹ روستای استان زنجان باند پهن توسعه داده می‌شود و تا پایان دولت نیز افزایش پهنای باند ۴۴۰ روستا در برنامه کاری است.

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد آورشد: ۱۶ طرح "آی سی تی" در استان زنجان در راستای تولید ثروت آغاز شده و این طرح‌ها در هفت حوزه متفاوت اجرایی می‌شود.

کد خبر 3881715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha