۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

گردشگری روستایی در کشور نیازمند توجه و تقویت است

گردشگری روستایی در کشور نیازمند توجه و تقویت است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: گردشگری روستایی در کشور نیازمند توجه و تقویت است و باید سهم اعتبار مناسبی از بودجه حوزه گردشگری کشور به این مهم اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: مساله گردشگری در سازمان میراث فرهنگی کشور تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید توجه و برنامه ریزی در این حوزه افزایش یابد.

وی افزود: روستاهایی که شاخصه های توریستی دارند ظرفیت خوبی برای رونق حوزه گردشگری کشور هستند و در برنامه ششم توسعه نیز ماده ای برای توسعه گردشگری روستایی و تخصیص اعتبار به این بخش از صنعت توریسم تدوین و تصویب شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق این ماده اعتباری برای تقویت گردشگری روستایی در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری کشور در نظر گرفته شده که امیدواریم استان مرکزی نیز به عنوان استانی که از این ظرفیت برخوردار است سهم مناسبی از این اعتبارات را دریافت کند.

کریمی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث تاریخی و فرهنگی دارد اما به نظر می رسد در زمینه تبلیغ و شناساندن این ظرفیت ها باید جدی تر اقدام شود.

وی افزود: بازار اراک یک بنای تاریخی با ویژگی ها و شاخصه های منحصر به فرد از لحاظ معماری است که هر گونه تلاش برای حفظ و احیای این بنا و بازسازی و نوسازی آن کار ارزشمندی است و امیدواریم وعده سازمان میراث فرهنگی به منظور تحقق اعتبار برای مرمت این بازار محقق شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ نمونه گردشگری در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون تنها در پنج منطقه سرمایه گذاری حوزه گردشگری انجام شده و لازم است که روندها در سازمان میراث فرهنگی تسهیل و تسریع شود تا حضور سرمایه گذاران در این حوزه افزایش یابد.

کریمی اظهار داشت: همچنین حوزه صنایع دستی استان مرکزی از غنای بالایی برخوردار است و زمانی بازار تاریخی اراک عرصه تولید صنایع دستی مسی بوده اما در حال حاضر هیچ آثاری از این هنرها برجا نمانده، در حالی که اساتید این حوزه باید مورد توجه و تجلیل قرار گیرند و زمینه برای حفظ این هنرها که سرمایه های فرهنگی استان هستند، فراهم شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی که بنابر مطالعات یونسکو، مهد و زادگاه یک چهارم مفاخر و مشاهیر تاریخی و معاصر کشور است، ظرفیت آن را دارد که به عنوان پایتخت مفاخر ایران نام گذاری شود که از سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم پیگیری برای تحقق این خواسته را مدنظر قرار دهد.

کد خبر 3881783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha