۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۳۴

مدیر حوزه های علمیه خواهران:

۸۰ هزار طلبه خواهر در سراسر کشور تحصیل می کنند

۸۰ هزار طلبه خواهر در سراسر کشور تحصیل می کنند

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت:در حال حاضر ۸۰ هزار طلبه خواهر در ۵۰۰ مدرسه علمیه سراسر کشور تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی عصر روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مسئولان حوزه علمیه خواهران، با بیان اینکه امروز حدود ۸۰ هزار طلبه خواهر در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند گفت: مجموعه ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور وجود دارد که از تعداد ۴۵۱ مدرسه فعال تحت نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است و ۶۸ مدرسه در مناطق مذهبی مشترک و یا فرقه های خاص است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۳۹۶ مدرسه در مقطع سطح دو،  ۵۴ مدرسه در سطح سه و در سطح چهار هم سه مدرسه پذیرش طلاب خواهر دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه تحصیلات تکمیلی در سطح سه و چهار با فراهم شدن امکانات گسترش می یابد عنوان کرد: امیدواریم با راه اندازی مدارس سطح چهار در مراکز استان ها، بتوانیم خواهرانی تربیت کنیم که در سطوح عالی علمی تحصیل کنند و تربیت شوند.

وی با بیان اینکه نظام اداری حوزه خواهران بر اساس هیات امنایی است گفت: تعدادی مدارس در مناطق مرزی هستند از جمله ۱۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان که هیات امنا ندارند و ۱۰۰ درصد هزینه را به شکل مستقیم از مرکز مدیریت دریافت می کنند.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیات امنای مدارس هستند ابراز کرد: هر مدرسه علمیه در منطقه خودش باید تلاش کند تا به قطب علمی تبدیل شود .

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۵۰ مدرسه علمیه خواهران کانون قرآن دارد که تربیت فرزندان خانواده های طلاب و غیرطلبه می پردازند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در بخش فرهنگی صدها طرح ملی و محلی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مدارس علمیه اجرا شده است ابراز کرد:  از سال ۸۷ طرح رحمت در مدارس برگزار می شود که این طرح درصدد است تا مربیانی را تربیت کنند که بتوانند به عنوان مشاورینی برای خانواده و ازدواج باشند.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به اینکه در حدود یک سوم مدارس آموزش و پرورش به شکل روزانه خواهران اقامه نماز دارند ابراز کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۷۶ مبلغ برای اقامه نماز در ماه رمضان به مدارس اعزام شدند که این رقم در ماه رمضان امسال به ۴۰ هزار نفر افزایش یافت.

 وی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر ۲۰۷ انجمن دانش آموختگان طلبه با عضویت ۲۱ هزار و ۹۰۸ نفر فعال است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران  در ادامه به اهمیت فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر در شبکه کوثر نت عضویت دارند ابراز کرد: این شبکه در راستای آشنایی خواهران برای تولید محتوای علمی، آموزشی و مدیریتی راه اندازی شد و در حال حاضر نزدیک به ۵۸ هزار نفر عضو این شبکه هستند.

وی بیان کرد:  افراد عضو در این شبکه به تولید محتوای دینی و تربیتی اقدام می کنند که بازدید از برخی این تولیدات به ۱۹ هزار نفر در روز می رسد.

حجت الاسلام جمشیدی در ادامه عنوان کرد: تاکنون هزار و ۱۸۲ هم اندیشی و نشست علمی و همچنین ۶۲۱ کرسی آزاد اندیشی در حوزه های علمیه خواهران برگزار شده است.

کد خبر 3881846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha