۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

اختصاص ۵۰۰میلیارد ریال برای راه‌اندازی خانه‌های جوان

اختصاص ۵۰۰میلیارد ریال برای راه‌اندازی خانه‌های جوان

بجنورد- وزیر ورزش و جوانان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای راه‌اندازی خانه‌های جوان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر ظهر جمعه در نشست با هیئت‌های ورزشی و سمن‌های خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون خانه‌های جوان در ۱۲ استان راه‌اندازی شده اما طی یک طرح ضربتی در ۱۹ استان دیگر در ساختمان‌های اداری و استیجاری راه‌اندازی شده که در لایحه بودجه سال ۹۶ دولت ۵۰۰ میلیارد ریالی اعتباربرای این خانه‌ها اختصاص داده است.

سلطانی فر افزود: خانه‌های جوان به‌عنوان مراکز هماهنگ‌کننده فعالیت جوانان اقدامات مؤثری را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های لایحه برنامه ششم توسعه تصریح کرد: با پیگیری و اهتمام مسئولان وزارت ورزش و نمایندگان مجلس اتفاق خوبی برای این وزارت در حال وقوع است.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه و با تصویب نمایندگان اتفاق تاریخی خوبی رخ داد که بر اساس آن تأمین منابع، امکانات، فرصت‌های جدید و ظرفیت‌های جدیدی در بخش ورزش و جوانان در سال‌های آینده رخ خواهد داد.

سلطانی فر بابیان اینکه رویکرد دولت در مسائل مربوط به جوانان خاص است عنوان کرد: طی سه ماه گذشته رئیس‌جمهور سه باربر تمرکز و حمایت از مشکلات جوانان تأکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای پرداختن به مسائل جوانان نظیر اشتغال، مسکن و اوقات فراغت آنان شد.

وی همچنین از برگزاری کنگره مدیریت امور جوانان با حضور ۷۰۰ نفر از دست‌اندرکاران امور جوانان خبر داد و گفت: اعضای ستاد امور ساماندهی استان‌ها یک روز کامل در تهران جلسه‌ای ۱۰ ساعته خواهند داشت و در این جلسه چگونگی حل مشکلات جوانان، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، نحوه مشارکت گسترده جوانان در امور مختلف ورزشی بررسی خواهد شد.

به گفته وی مدیران فعلی کشور در حال خروج از عرصه مدیریتی و اجرایی هستند و نسل جدید ورود خود به عرصه مدیریتی اجرایی را آغاز کرده است، در این نشست‌ها انتقال تجربه انجام می‌شود به امید اینکه بتوانیم آینده‌ای روشن و درخشان برای کشورمان رقم بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: امروز برای تقاضای میزبانی رقابت‌های بین‌المللی، فدراسیون‌های جهانی تمایل بیشتری دارند.

سلطانی فر با اشاره به استادیوم ۱۵ هزار نفر ۱۹ مهر بجنورد اظهار کرد: محور دسترسی و ارتباطی این پروژه به‌زودی برطرف و شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود، سالن ۶ هزار نفره نیز طبق توافق با استانداری و استفاده از منابع استانداری و وزارت ورزش به‌صورت مساوی تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به حمایت خود از ورزش‌های بومی و محلی با توجه به تاریخچه فرهنگی این استان اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکل نبود اسپانسر و عدم ورود بخش خصوصی به ورزش این استان اظهار کرد: اقتصاد ورزش در دنیا بزرگ است اما متأسفانه در ایران این اقتصاد کوچک مانده و حضور بخش خصوصی در ورزش کشور محدود است، بنابراین باید سازوکارها و قدم‌های مثبتی برای حل این مشکل برداشته شود که تاکنون در قدم نخست کل هزینه‌های بخش خصوصی در ورزش به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی به تصویب رسیده است.

کد خبر 3882323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha