۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

امام جمعه شاهرود:

روش‌شناسی زندگی ائمه اطهار (ع) ترویج شود

روش‌شناسی زندگی ائمه اطهار (ع) ترویج شود

شاهرود - امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی، گفت: امروز باید روش‌شناسی زندگی ائمه اطهار (ع) بیش از گذشته در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت الاسلام عباس امینی در جمع شماری از دست‌اندرکاران اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود اظهار داشت: روش برخوردی ائمه اطهار (ع) در حوزه فردی اصل ثابتی ندارد و بنا نیست فقط یک روش بین همه ائمه اطهار (ع) و در تمام دوره‌ها ثابت باشد.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزات اجتماعی هم ائمه اطهار (ع) بر اساس مصالح و اهداف مقدس خود روش‌های گوناگونی داشتند و بر اساس قواعد عقلی نیز اتخاذ یک روش ثابت برای انجام دادن امور در همه دوران برخلاف مصلحت است.

امام جمعه شاهرود گفت: این امر چیزی است که ما در زندگی پیغمبر گرامی اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع)، امام سجاد (ع) و همه حضرات معصومان به‌خوبی می‌بینیم.

امینی بیان کرد: در دوران خودمان نیز در دوران آیت‌الله العظمی بروجردی خیلی به ایشان اشکال می‌گرفتند، زمان مرحوم حاج عبدالکریم حائری باز عده‌ای از روش‌ها اشکال می‌گرفتند که چرا علیه رضاخان اقدام نمی‌کنید و چرا کشف حجاب شده است و شما به صحنه نمی‌آیید و موارد دیگر و این بزرگواران می‌فرمودند این‌طور نیست که ما آدم شجاعی نباشیم و بترسیم؛ ولی قیام ما در آن شرایط نتیجه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: مرحوم شیخ عبدالکریم حائری و مرحوم آیت‌الله بروجردی روشی را اتخاذ کردند و کارها را بر اساس آن انجام دادند و بنیه حوزه علمیه را قوی کردند و از دل این حوزه، مراجع بزرگی تربیت شدند.

کد خبر 3883256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha