۳ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۵۵

فروپاشی رویای شیرین آمریکایی

فروپاشی رویای شیرین آمریکایی

نخستین قسمت مجموعه مستند «پیشگام، بیدار شدن از رویای آمریکایی» با موضوع زمینه ها و عوامل شکل گیری جنبش وال استریت، یکشنبه ۳ بهمن روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «پیشگام، بیدار شدن از رویای آمریکایی» چگونگی شکل گیری جنبش وال استریت و نارضایتی عمومی در ایالات متحده را روایت می کند.

حقیقت این است که مردم آمریکا خیلی زود به این جنبش محلق شدند و یکی از بزرگ ترین اعتراضات تاریخ کشورشان به نظام سرمایه داری را شکل دادند.

ماجرا از ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ شروع شد، حرکتی اعتراضی به روند سیاست های اقتصادی آمریکا در خیابان وال استریت نیویورک زیرا مردم معتقد بودند ۹۹ درصد جامعه در محرومیت به سر برده و تمام ثروت جامعه در تملک یک درصد دیگر است، این جنبش به جنبش ۹۹ درصدی نیز معروف شده است.

در نخستین قسمت این مستند با کارشناسان اقتصادی و مالی و نیز مردم آمریکا گفتگو شده و آنها در مورد وضعیت پولی امروز خود و جامعه‌شان می‌گویند علاوه بر این وضع مسکن و اجاره و رهن آن در آمریکا، هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

نخستین قسمت «پیشگام، بیدار شدن از رویای آمریکایی» فیلمی از پاتریک اس. لاول یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۲۰ و تکرار آن ساعت ۱۵:۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

کد خبر 3883790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha