۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد؛

ضرورت سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های توسعه مراکز درمانی شهر اراک

ضرورت سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های توسعه مراکز درمانی شهر اراک

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: نیاز مبرم شهر اراک به افزایش فضای درمانی و تخت بیمارستانی، ضرورت تسریع در تکمیل طرح های توسعه مراکز درمانی این شهر را دوچندان می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت شهرستان اراک که با حضور بخشداران شهرستان و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم شهر اراک در زمینه تخت بیمارستانی و ضریب اشتفال بالای تخت بیمارستانی در این شهر می طلبد که طرح های توسعه مراکز درمانی اراک تسریع شود تا بتوان این نیاز جدی را برطرف کرد و زمینه ارائه خدمات مناسب به بیماران در مرکز استان فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرستان اراک در حوزه شهری ۱۵ مرکز جامع سلامت داریم که این مراکز باید توسعه یابند به ویژه در مناطق پرجمعیت حاشیه شهر باید این مراکز افزایش پیدا کرده و همچنین در صورت امکان شبانه روزی شود.

کریمی بیان داشت: در حوزه روستایی هشت مرکز جامع سلامت در مناطق روستایی شهرستان اراک داریم و تلاش بر این است که حتی الامکان مراکزی همچون مرکز درمانی شهرهای داودآباد، کارچان، ساروق و روستای گوار به عنوان چهار مرکز مهم، بیشتر تقویت و تجهیز شوند و نیاز نباشد مردم برای مسائل پیش پاافتاده و ساده به مراکز درمانی شهر اراک مراجعه کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از این مراکز شبانه روزی هستند و برخی دیگر که نیستند باید شبانه روزی شوند تا در مواقع اضطراری بتوان به نیازهای مردم پاسخ داد و برای مرکز کارچان نیز با توجه به نیاز به آمبولانس، این کمبود پیگیری و رفع شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین خانه های بهداشت روستایی در شهرستان اراک نیز باید تقویت شوند و سطح خدمات در این مراکز افزایش یابد تا به این ترتیب هم رضایت روستاییان در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی حاصل شده و هم آمار مراجعه به بیمارستان های مرکز استان کاهش یابد.

کد خبر 3884274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha