۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۴۰

استاندار گیلان:

استفاده ازظرفیت شرکت های دانش بنیان درحوزه اشتغال گیلان ضروری است

استفاده ازظرفیت شرکت های دانش بنیان درحوزه اشتغال گیلان ضروری است

فومن-استاندار گیلان باتأکیدبرضرورت بهره گیری ازفناوری روزجهان وشرکت های دانش بنیان در استان، گفت: استفاده از این پتانسیل در حوزه اشتغالزایی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در جلسه تودیع و معارفه فرماندار جدید که غروب یکشنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان دهنده رشد مطلوب در امور اجرایی شهرستان فومن است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و تأکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص بیان عملکردهای نظام مقدس اسلامی برای جامعه، افزود: عملکرد و دستاوردهای دولت باید با رعایت انصاف به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دهه فجر ایام جشن انقلاب است، گفت: جشن انقلاب، جشن عملکرد همه فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای کشور و ملت به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه گازرسانی و برق اقدامات خوبی در شهرستان فومن و استان گیلان انجام شده است، خاطرنشان کرد: افرادی به دنبال شکستن قیمت برنج بودند تا کشت این محصول برای کشاورزان اقتصادی نباشدکه با حمایت دولت و پیگیری مسئولان شرایطی به وجود آمد که قیمت فروش برنج به یک سطح مطلوب برسد.

نجفی همچنین به افزایش ۹۸ درصدی قیمت فروش چای طی سه سال گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با این افزایش قیمت کشت چای برای چایکاران اقتصادی و به صرفه شد.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه صنعت نیز شاهد توسعه و روند رو به رشد بود، تصریح کرد: استان در زمینه استفاده از تسهیلات بانکی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به مطلوب بودن فضای کسب و کار در استان، ادامه داد: براساس گزارشات مجلس شورای اسلامی در طی سه سال گذشته گیلان در حوزه کسب و کار بین رتبه های اول تا دوم قرار داشته است.

وی به تولید ۲.۵ برابری نیاز استان در زمینه برق اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات ما باید کنترل آب جلگه با توجه به بارش نذورات الهی باشد زیرا در طول ۱۵ سال گذشته به طور متوسط شاهد بارش یک هزار و ۲۶۵ میلی متر باران در منطقه جلگه ای گیلان بوده ایم.

نجفی با بیان اینکه در این زمینه مدیریت خوبی در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: برای حل این موضوع به دنبال احداث سدهای لاستیکی در جلگه و سدهایی همانند پلرود وشفارود و سد لاسک و ... هستیم.

وی با تأکید بر برقراری آرامش و ثبات در سطح استان به وجود فارغ التحصیلان جوان در گیلان اشاره کرد و افزود: امروز خوشبختانه در زمینه کاهش نرخ بیکاری استان عملکرد مطلوب دارد که سبب ارتقای جایگاه استان از  پنجم کشور به  ۲۳ شده است.

استاندار گیلان با اشاره به ورود جمعیت جوان جویای کار به بازار کار استان، گفت: امروز نیازمند ایجاد فضای مناسب برای اشتغال در سطح استان هستیم و در این خصوص باید توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از فناوری های روز جهان کنیم.

وی در ادامه با حمایت از همه شرکت هاو کارخانجات استان گیلان، تأکید کرد: متاسفانه شرکت هاو کارخانجات موجود در استان با توجه به ارتقاء و پیشرفت فناوری ،توانایی رقابت با دانش و فناوری روز جهان را ندارند.

نجفی با تأکید برضرورت استفاده مسئولان از فرصت خدمتگذاری به مردم، خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید از شعار دادن دوری و بیشتر عملیاتی عمل کنند.

کد خبر 3884630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha