۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل همدان حمایت می شوند

واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل همدان حمایت می شوند

اسداباد - معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: واحدهای تولیدی ضعیف و نیمه‌تعطیل استان همدان تقویت و حمایت می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس احمدی ظهر سه‌شنبه در نشست مدیران کل و بخشداران استان همدان با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسدآباد، اظهار داشت: باتوجه به شعار سال، ۷ پروژه بزرگ برای سازمان صنعت و معدن تعریف شده که از جمله آن احیا و راه‌اندازی ۷۵۰۰ واحد صنعتی تولیدی تعطیل در کل کشور و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید، است.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان همدان، بیان کرد: تاکنون در استان همدان ۱۱۱ کارگروه ستاد تسهیل برای رفع موانع تولید برگزار شده که این تعداد جلسات دارای ۷۸۹ مصوبه بوده است.

معاون امور صنایع صنعت، معدن وتجارت استان همدان عنوان کرد: از ۷۸۹ مصوبه، ۵۶۲ مورد مربوط به صنعت و معدن، ۲۱۶ مورد مصوبات جهاد کشاورزی و ۱۱ مصوبه مربوط به میراث فرهنگی بوده است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳۹۰ مصوبه اجرایی شده و مابقی در دست پیگیری است.

احمدی عنوان کرد: همدان با ۲۲۸ مصوبه بالاترین و فامنین با ۱۸ مصوبه کمترین سهم را از ستاد تسهیل استان همدان به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: ملایر ۱۸۵، نهاوند ۷۱، تویسرکان ۳۴، بهار ۹۸، کبودرآهنگ ۶۰، رزن ۶۱ و اسدآباد ۶۱ مصوبه را در ستاد تسهیل رفع موانع داشته‌اند.

معاون امور صنایع صنعت، معدن وتجارت استان همدان عنوان کرد: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل سطح کشور پرداخت شده که اعتباراتی برای استان همدان مصوب و در اسرع وقت در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در صورتی که واحدی مشکل فروش محصول در بازار نداشته باشد، سرمایه در گردش به آن واحد صنعتی تعلق خواهد گرفت.

احمدی تاکید کرد: از ۴۹۲ مصوبه ثبت شده واحدهای صنعتی در استان تاکنون ۱۰۱ واحد صنعتی، ۸۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در زیرمجموعه‌های جهاد کشاورزی ۷۶۱ ثبت‌نام در بخش‌ مرغداری‌ها، دامداری ها و صنایع تبدیلی صورت گرفته و ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر 3886534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha