۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان‌شمالی مطرح کرد:

۱۹هزار و ۷۲۳ زن بی‌سرپرست زیرپوشش کمیته امداد خراسان شمالی

۱۹هزار و ۷۲۳ زن بی‌سرپرست زیرپوشش کمیته امداد خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی بابیان اینکه زنان سرپرست خانوار استان برای گذران زندگی نیازمند اشتغال هستند، اظهار کرد: کمیته امداد با استعدادیابی از زنان سرپرست خانوار، به‌تناسب نوع حرفه موردعلاقه و دارای تجربه به آنان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از ۱۸ هزار و ۵۰۰ طرح فعال اشتغال مددجویان این نهاد، حدود ۶۰ درصد مربوط به زنان سرپرست خانوار است، افزود: مهم‌ترین دغدغه این نهاد ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است و به‌این‌ترتیب کمیته امداد با ارائه آموزش‌های متناسب بااستعداد درونی این بانوان در توانمندسازی آن‌ها اقدام می‌کند.

اهرابی به سایر برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از این جامعه هدف اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد با ارائه بسته‌های تشویقی به زنان زیر ۴۰ سال سعی بر این دارد تا آنان را به‌سوی ازدواج مجدد سوق دهد وزندگی آنان را دوباره احیاء کند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۷۳۲ زن سرپرست خانوار در استان زیر این نهاد قرار دارند تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۸۱۰ نفر به دلیل طلاق و ۱۶ هزار و ۷۲۰ نفر نیز به علت فوت سرپرست مسؤولیت اداره خانواده را برعهده‌گرفته‌اند.

اهرابی با اشاره به برخورداری زنان سرپرست خانوار از بیمه تأمین اجتماعی، گفت: هم‌اکنون بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار در استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند، عنوان کرد: از مجموع این تعداد ۱۲ هزار و ۲۰۰ خانوار شهری و ۲۰ هزار و ۷۹۶ خانوار نیز روستایی هستند.

کد خبر 3887164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha