۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۴۰۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد

۴۰۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد

گرگان- رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از پرداخت ۴۰۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به طرح‌های تولیدی و اقتصادی گستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه نشست خبری حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان در حالی برگزار شد که مانند نشست گذشته، رمضان بهرامی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان غائب این جلسه بود و توضیحی هم درباره این غیبت ها ارائه نشد.

ابتدا رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کاملی از وضعیت این حوزه، اشتغال ایجادشده و برنامه‌های این سازمان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه اقتصاد مقاومتی بحث رونق تولید و ایجاد اشتغال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آغاز به کارکرد و قرار بود در راستای اجرای این طرح ۱۰ هزار واحد در کشور تسهیلات دریافت کنند.

حسینقلی قوانلو یادآور شد: پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به هفت هزار و ۵۰۰ واحد در حال کار و دو هزار و ۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد مصوب شده بود و سهم استان گلستان پرداخت ۴۲۲ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به ۳۱۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بود.

وی اظهار کرد: تاکنون در کشور ۱۱ هزار و ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی بیش از هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: تاکنون در استان یک هزار و ۷۰۰ طرح و بنگاه اقتصادی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند که بیش از یک هزار واحد احصا شده و از این تعداد ۹۴۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: با کمک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که تمام جلسات آن با حضور استاندار برگزارشده و حمایت بانک‌های استان تاکنون ۳۳۶ طرح اقتصادی استان ۴۰۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

پرداخت ۶۳۷ میلیارد تومان تسهیلات

قوانلو تصریح کرد: هم‌اکنون استان گلستان رتبه ششم پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را کسب کرده در شرایطی که منابع بانکی و تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی گلستان با استان‌های قرارگرفته در رتبه یک تا پنج قابل‌مقایسه نیست.

به گفته وی در ۹ ماه گذشته درمجموع ۵۷۳ واحد تولیدی و اقتصادی در استان از محل تسهیلات رونق تولید و مستقیماً ۶۳۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که ۲۳۶ واحد آن کوچک بوده و در راستای رونق تولید موردحمایت قرارگرفته‌اند.

وی از انجام نظارت و پایش بر تسهیلات پرداخت‌شده خبر داد، خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۳۶ واحد تولیدی و صنعتی حمایت‌شده در راستای رونق تولید ۱۸۰ واحد در حوزه صنعت بوده‌اند که تاکنون ۱۰۸ واحد و بنگاه اقتصادی استان مورد بازدید قرارگرفته‌اند.

قوانلو بیان کرد: ۹۰ درصد از تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده در محل استفاده‌شده است و تنها دو واحد تسهیلات دریافتی را تاکنون در این حوزه استفاده نکرده‌اند که در صورت ادامه این روند تا پایان سال پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین از افتتاح و کلنگ زنی ۳۲ پروژه صنعتی بااعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۵۳۶ نفر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برگزاری جشن رونق تولید و راه‌اندازی واحدها در سه شهر آق‌قلا، کردکوی و گنبدکاووس از مهم‌ترین برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت استان در ایام دهه مبارک فجر خواهد بود.

اجرای ۱۰۰ درصدی خوشه طیور در گلستان

در ادامه رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: هم‌اکنون ۹۱ درصد واحدهای صنعتی گلستان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقراریافته‌اند.

حجت‌الله خلیل زاده اشاره‌ای به برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی داشت و از اجرایی شدن ۱۰۰ درصدی شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی استان تا پایان بهمن‌ماه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۷۹ واحد در شهرک‎های صنعتی گلستان ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه ۵۶ درصد از واحدهای صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی استان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند، افزود: اولویت نخست ما در کنار شاخص‎های سالانه توجه به حوزه زیرساخت‌هاست و هم‌اکنون بالغ‌بر سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه شهرک‌های صنعتی استان در دست اجراست.

وی از اجرای ۱۰۰ درصدی خوشه طیور در استان خبر داد و اضافه کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی یکی از شاخص‎های ما شناسایی و خوشه‎بندی است و پیگیر اجرای خوشه مبل در روستای عطاآباد هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان از آموزش به‌عنوان شاخص دیگر این حوزه نام برد و ادامه داد: آموزش یک‌هزارم و ۴۸۵ نفر در ۵۶ دوره در بخش‎های مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی برای ما تعریف‌شده بود که تاکنون با برگزاری ۶۳ دوره یک‌هزارم و ۲۲۳ نفر آموزش‎های مختلف را فراگرفته‌اند.

خلیل زاده اشاره‌ای هم به تأمین زیرساخت شهرک‎های صنعتی داشت و تصریح کرد: ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح کشور اعتبار برای تأمین زیرساخت شهرک‎ها در نظر گرفته شد که سهم استان گلستان از این اعتبار حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

وی از اجرای سه تصفیه‎خانه در شهرک‎های صنعتی بندرگز، آق‎قلا و مینودشت تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۸ درصد از واحدهای تولیدی استان به تصفیه‎خانه دسترسی دارند و گلستان رتبه پنجم در این حوزه در کشور رادار است و ۱۲ درصد باقی‌مانده جزء صنایع خشک هستند که به تصفیه‎خانه نیاز ندارند.

کد خبر 3887623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha