۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳

امام جمعه کاشان:

دوران لیبرالیسم و قدرت آمریکا رو به پایان است

دوران لیبرالیسم و قدرت آمریکا رو به پایان است

کاشان - امام جمعه کاشان با اشاره به انتشار گزارش ۲۴۰ صفحه‌ای شورای اطلاعات آمریکا گفت: بر مبنای این گزارش آینده تیره ای در انتظار آمریکاست و دوران لیبرالیسم و قدرت آمریکا رو به پایان است.

به گزارش خبرنگار مهر،‌آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و همچنین سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: در سال جاری دهه فجر در مقدمه ایام فاطمیه قرار دارد و به نوعی هم جشن انقلاب را در پیش داریم و هم باید عزای شهادت بانوی دو عالم را به شایستگی برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که رابطه جشن دهه فجر با شهادت حضرت زهر ا(س) ارتباطی علت و معلولی است به این معنا که تشکیل حکومت اسلامی یکی از دستاوردهای فاطمیه است.

امام جمعه کاشان با یادآوری نقش راهپیمایی های تاسوعا و عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: به برکت اهل بیت و کربلا و عاشورا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و همچنان برقرار است چنانکه امروز راهپیمایی های اربعین این نقش را برعهده دارد.

آیت الله نمازی، با تأکید بر اینکه هیچ تضاد و تباینی میان برگزاری دو مناسبت دهه فجر و ایام فاطمیه نیست عنوان کرد: البته این امر مستلزم آن است که برگزارکنندگان مراسم متوجه این رابطه باشند و وعاظ و خطبا نیز به تبیین این ارتباط میان این دو مناسبت بپردازند.

وی همجنین با بیان اینکه جشن‌ها در حکومت اسلامی باید مردمی باشد، تصریح کرد: بر خلاف نظام طاغوت که جشنها توسط ادارات و مجموعه‌های وابسته به رژیم برگزار می شد در حکومت اسلامی به واسطه اینکه جشن ها مربوط به اسلام و انقلاب می شود باید مردم به عنوان صاحبان نظام متولی آن باشند.

برگزاری جشنهای دهه فجر با رعایت اقتصاد مقاومتی باشد

امام جمعه کاشان اضافه کرد: باید مردم با آذین بندی و نصب پرچم ها این ایام را بزرگ بدارند اما در این مسیر باید اقتصاد مقاومتی رعایت شده و نباید اسراف صورت گیرد.

وی در ادامه با یادآوری روز ورود امام راحل به میهن اسلامی پس از ۱۴ سال و کارشکنی‌های بختیار برای جلوگیری از این اتفاق گفت: در روز  ۱۲ بهمن ملت ایران یکپارچه به استقبال امامش رفت و مسافت ۳۳ کیلومتری فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا مملو از جمعیت شد.

آیت الله نمازی در بخش دیگری از خطبه ها به استقرار دولت جدید ایالات متحده و به قدرت رسیدن ترامپ پرداخت و بیان داشت: در همان روز به قدرت رسیدن ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای علیه رئیس جمهور جدید آمریکا در سراسر جهان برگزار شد و حتی جان کری وزیر امور خارجه دولت اوباما نیز در این راهپیمایی شرکت کرد.

وی با اشاره به دیدگاه نظریه پردازان غربی در خصوص ترامپ افزود: این کارشناسان معتقدند مسیری که ترامپ در پیش گرفته همان مسیر گورباچف آخرین رهبر جماهیر شوروی سابق است که نهایتا به فروپاشی ابرقدرت شرق منجر شد و بر این اساس مسیر رئیس جمهور جدید آمریکا نیز فرجامی جز فروپاشی ابرقدرت غرب ندارد.

دوران لبیرالیسم و قدرت آمریکا رو به پایان است

عضو مجلس خبرگان رهبری به انتشار گزارش ۲۴۰ صفحه ای شورای اطلاعات آمریکا نیز اشاره و تصریح کرد: بر مبنای این گزارش آینده تیره و تاری در انتظار آمریکا بوده و دوران لبیرالیسم و قدرت آمریکا رو به پایان است.

آیت الله نمازی اظهارنظر رهبر راست گرایان فرانسه در مورد ترامپ را نیز خاطرنشان کرد و فروپاشی اتحادیه اروپا را به عنوان پیش بینی این سیاستمدار غربی پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده ذکر کرد.

لزوم حفظ وحدت و انسجام مسئولان، گروه های سیاسی و نخبگان

وی با یادآوری شرایط حساس جهان امروز بر لزوم حفظ وحدت و انسجام مسئولان، گروه های سیاسی، نخبگان و غیره تأکید کرد: هر قدم و عملی که موجب اختلاف و تفرقه در جامعه شود گناه کبیره و نابخشودنی است.

کد خبر 3888819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha