۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

دولت دلدادگان به آمریکا را از مسندهای کلیدی حذف کند

دولت دلدادگان به آمریکا را از مسندهای کلیدی حذف کند

کرج – نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: دولت دلدادگان به آمریکا که تلاش آن‌ها وابستگی کشور به‌نظام سلطه را در پی دارد از مسندهای کلیدی حذف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه چهارم انقلاب به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه پیشرفت و عدالت نامیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در دهه چهارم دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب بازخوانی شود، گفت: دستاوردهای انقلاب باید برای همه به‌ویژه نسل جوان بازخوانی و بازگویی شود.

به گفته آیت‌الله حسینی همدانی امروزه امپراتوری خبری استکبار جهانی با فضاسازی، فعالیت‌های گسترده تبلیغاتی و کمک به پادوهای داخلی اشان برای سیاه نمایی وضعیت موجود و بزرگنمایی مشکلات کشور دائماً لجن پراکنی و شبه افکنی می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه استکبار به دنبال شبه افکنی و القای این موضوع است که چرا اصلاً انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است، گفت: آن‌ها به دنبال بزک کردن رژیم منحوس پهلوی هستند و می‌گویند؛ راه نجات کشور وابستگی به غرب و استکبار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با ابراز تأسف از اینکه گستردگی دستاوردهای علمی انقلاب کمتر مطرح می‌شود، گفت: باید ساختار رژیم گذشته، فقر و عقب‌ماندگی در سطوح فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به‌صورت دقیقی برای نسل جوان بازخوانی شود.

مسیر رژیم پهلوی وابستگی و نوکری برای ابرقدرت‌ها بود

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید مسیری که توسط دولتمردان رژیم طاغوت برای اداره جامعه ترسیم‌شده بود برای همه بازگو شود، گفت: باید این مسائل عنوان تا مشخص شود انقلاب شود چه حرکت عظیمی بوده است.

وی بابیان اینکه برخی تعمداً و برخی دیگر از روی ندانستن دستاوردهای انقلاب را ناقص بیان می‌کنند، گفت: در این زمینه برنامه‌های فاخری توسط صداوسیما ساخته نمی‌شود.

خطیب جمعه کرج به تشریح عملکرد رژیم سابق پرداخت و گفت: این رژیم به بیگانگان وابستگی شدیدی داشت و همین مسئله باعث شد که به دستاوردهای علمی صنعت، توسعه کشاورزی و تولیدات داخلی بی‌توجه باشد.    

وی بابیان اینکه رژیم سابق نفت را می‌فروخت و درآمد را خرج مسائلی غیر از مسائل کشور می‌کرد، گفت: مسیری که در پیش‌گرفته بودند مسیر وابستگی و نوکری برای ابرقدرت‌ها بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رژیم سابق در راستای تأمین کردن منافع قدرت‌های جهان گام برمی‌داشت، گفت: این مسائل نشان از زلت و خودباختگی داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نابودی طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت قرار گرفت و بسیاری پیشرفت‌های به‌دست‌آمده توسط نسلی محقق شد که در فضای انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند.

تشریح وضعیت روستاهای ایران در دوره پهلوی 

خطیب جمعه کرج به شرایط اقتصادی و رفاهی مردم در دوران ستم‌شاهی پهلوی اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد مردم پیش از انقلاب دچار سوءتغذیه بودند، ۴۵ درصد مردم از نعمت سواد بهره‌مند بودند و ۹۰ درصد روستاها نیز فاقد برق بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد روستاهای ایران در دوران رژیم منحوس پهلوی از آب‌لوله‌کشی بهره‌مند نبودند، گفت: هیچ روستای گاز نداشت و ۱۰ درصد نفت برای توسعه کشور اختصاص یافته بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی از کشور هند، بنگلادش و پاکستان پزشک وارد کشور می‌شد، گفت: عملکرد رژیم پهلوی جز خاری و زلت برای ملت مسلمان ما چیزی در برنداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فقط یک اجتماع داخلی برای براندازی حکومت پهلوی و جایگزینی یک حکومت دیگر نبود، گفت: انقلاب اسلامی یک نقطه عطف تاریخی است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در تاریخ جهان داشته است، گفت: بیداری، خودباوری و بازگشت به خویشتن اسلامی مسلمانان پس از انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد.

نظام اسلامی مصداق عینی تحقق وعده الهی است

وی با اشاره به اینکه استکبار تا پیش از انقلاب اسلامی ایران هیچ نیروی مخالفی در مقابل خود ندیده بود، گفت: استکبار ارزش‌های خود را جهان‌شمول و جهانی شده می‌دید این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران این مبانی را به هم‌ریخت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب در داخل کشور تثبیت و نهادینه شد، گفت: این در حالی است که مبانی انقلاب اسلامی به خارج از مرزها صادر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به فعالیت مسلمانان جهان در قالب نهضت‌های آزادی‌بخش اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیای هویت دینی و ایجاد وحدت و همبستگی اسلامی بیش از گذشته تقویت شد.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه نباید از دستاوردهای جهانی انقلاب غافل باشیم، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمونه جدیدی از مردم‌سالاری دینی مبتنی بر نظریه ولایت‌فقیه به جهان عرضه شد که ایدئولوژی‌های لیبرالیستی و سوسیالیستی را از کار انداخت.

وی بابیان اینکه نظام اسلامی مصداق عینی تحقق وعده الهی است، گفت: سیاست‌بازان و صاحبان قدرت نمی‌توانند انقلاب اسلامی را تحلیل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مستکبران عالم دست‌به‌دست هم داده تا نظام اسلامی را به بن‌بست بکشانند، گفت: جبهه استکبار همه قدرتش را به کار گرفته تا با فشار و تحریم مردم ایران را وادار به تسلیم کند.

تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: مردم دشمن‌شناس ایران اسلامی با توکل بر خدا و باقدرت، عزت و صلابت به راه خود ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین غرب در حوزه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حرف اول را می‌زد و جوامع دیگر از غرب تبعیت می‌کردند، گفت: انقلاب اسلامی ایران شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که امروزه غرب حالتی دفاع گونه دارد.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه غرب نگران فرهنگ و تمدنش است گفت: اشاعه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باعث شده است غرب برای از دست دادن داشته‌های خود بیم و هراس داشته باشد.

آیت الله حسینی همدانی به خلق داعش و گروه‌های تروریستی توسط غرب و متحدانش اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در بعد داخلی و بین‌المللی ضعیف شده و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی گریبانشان را گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص فرمود، ایشان فرمودند «آمریکا می‌خواهد مشکل ملت ایران را حل کند، خود آمریکا دچار بحران است، بحران اقتصادی، بحران بین‌المللی، بحران سیاسی، بحران اخلاقی خودش دچار بحران است، امروز قرض‌های دولت امریکا تقریباً نزدیک به تولید ناخالص کل آمریکا است».

وی با اشاره به اینکه رهبری به‌خوبی دشمنی آمریکا نسبت به ایران را ترسیم می‌کند، گفت: برخی که برای ارتباط با آمریکا دست‌وپا می‌زنند به بیانات رهبری توجه کنند.

محافظه‌کاری مسئولان به انقلاب ضربه می زند 

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی در حال جهاد هستیم، گفت: محافظه‌کاری افراد به انقلاب ضربه می‌زند همان‌گونه که رهبری فرمودن محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: برخی که در پست های حساس قرارگرفته و باید اقدام و عمل کنند اگر اهل محافظه‌کاری باشند به انقلاب ضربه خواهند زد.

وی خطاب به برخی محافظه‌کاران گفت: مصلحت‌اندیشی همراه با حکمت را با محافظه‌کاری اشتباه نگیرید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه دستاوردهای کشور به همت متخصصان داخلی محقق می‌شود، گفت: این مهم یکی از برکات انقلاب اسلامی است که دشمنان نیز به این نکته اذعان دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمنان به توان بالای متخصصان ایرانی اذعان دارند، گفت: این در حالی است که باید مسئولان برای اشتغال‌زایی تلاش کنند.

وی در بخش دیگری به سؤال خبرنگار آلمانی «سی.ان.ان» از یکی از معاونان وزارت ایرانی اشاره کرد و گفت: این معاون وزیر در جواب این خبرنگار گفته است؛ همکاری آمریکا با ایران می‌تواند فرصت‌های زیادی برای شرکت‌های آمریکای به‌ویژه در زمینهٔ احیای صنعت نفت آن‌ها ایجاد کند همچنین با همکاری با آمریکا در صنعت نفت می‌توانیم مشاغل جدیدی برای آمریکا ایجاد کنیم.

وضعیت سرمایه گذاری خارجی در البرز

وی گفت: این مباحث در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی است مطرح می‌شود لازم است آقایان کمی بیشتر توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: دولت دلدادگان به آمریکا که تلاش آن‌ها وابستگی کشور به‌نظام سلطه را در پی دارد از مسندهای کلیدی حذف کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه البرز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی رکورددار است، گفت: باید فنّاوری وارد شود این‌طور نباشد که مردم فقط مصرف‌کننده باشند.

وی در بخش دیگری از برگزاری نشست صلح سوریه که با حضور ایران، ترکیه و روسیه انجام شد را مقدمه پیروزی سیاسی دولت سوریه بر تروریسم دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از سیل سیستان ابراز تأسف کرد و گفت: در پی این سیل تخریب زیادی به وجود آمده است اگر برنامه‌ریزی اقتصادی در این راستا وجود داشته باشد شاهد این‌گونه مشکلات نخواهیم بود.

کد خبر 3888830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha