توسط معاونت علمی؛

شرکت های نوپا در تولید دارو حمایت می شوند/ تقویت زیرساخت پژوهشی

شرکت های نوپا در تولید دارو حمایت می شوند/ تقویت زیرساخت پژوهشی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این ستاد در راستای به نتیجه رساندن طرح های پژوهشی تولید دارو از شرکت های دانش بنیان نوپا حمایت می کند.

مصطفی قانعی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در صدد هستیم که از شرکت های دانش بنیان نوپایی که دارای طرح پژوهشی تولید دارو هستند حمایت کنیم.

وی در خصوص نحوه حمایت ستاد از این شرکت ها افزود: حمایت از این شرکت ها به هیچ عنوان به صورت ارائه وام و تسهیلات نیست؛ بلکه زیرساخت های پژوهشی را برای محققان این شرکت ها فراهم می آوریم.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران، ما با این شرکت های نوپا، به شکل سرمایه گذاری خطر پذیر کار می کنیم و از طرفی نیز امکانات و تجهیزات لازم را برای آنها تهیه و در قالب یک همکاری مشترک طرح پژوهشی تولید دارو را مورد پیگیری قرار می دهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: وقتی طرح پژوهشی به نتیجه رسید از محل فروش دارو، سهمی که باید به صندوق ستاد زیست فناوری و مجری طرح اختصاص یابد، تعیین خواهد شد و پروژه بعدی آغاز می شود.

وی گفت: اگر پروژه با شکست مواجه شود، صندوقی که در ستاد زیست فناوری وجود دارد، خسارت را متحمل می شود. ولی اگر پروژه به اتمام برسد به هر کدام (صندوق ستاد زیست فناوری و مجری طرح) سهمی از پروژه خواهد رسید.

کد خبر 3889093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha