۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴

معاون حوزه علمیه خواهران:

حضور خواهران طلبه موجب کاهش آمار خودکشی در ایلام شد

حضور خواهران طلبه موجب کاهش آمار خودکشی در ایلام شد

معاون اداری و مالی امور مجلس حوزه های علمیه خواهران گفت: حضور خواهران طلبه موجب کاهش آمار خودکشی در شهر ایلام، کاهش ۱۹ درصدی طلاق در شهر مشهد و کاهش ۲۱ درصدی طلاق در شهر یزد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر عبداللهی صبح امروز در نشست خبری گفت: در همایش بزرگداشت و تجلیل از خیران حوزه های علمیه از ۷۰ خیر این حوزه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور و رئیس حوزه های علمیه خواهران کشور تقدیر می شود.

وی افزود: درحال حاضر حوزه های علمیه خواهران ۶۰۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی دارند که در مجموع این حوزه ها نیازمند ۸۰۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی جدید هستند.

معاون اداری و مالی امور مجلس حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران از قدمت ۸۰ ساله در کشور برخوردارند اما پس از بازدید مقام معظم رهبری از شهر قم در سال ۷۵ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شد.

عبداللهی اظهار داشت: درحال حاضر ۴۹۵ حوزه خواهران در سراسر کشور فعال هستند که به ازای هر شهرستان ۱.۲ حوزه خواهران داریم.

وی با بیان اینکه ۸۳ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار خواهر از حوزه های علمیه دانش آموخته شده اند.

معاون اداری و مالی امور مجلس حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: در سال گذشته ۶۰۰ هزار طلبه خواهر فرصت تبلیغ در شهرهای مختلف کشور داشته اند.

عبداللهی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار طلبه خواهر به مدارس برای تبلیغ اعزام شده اند، افزود: تبلیغ خواهران در مدارس در چهار محور اقامه نماز، ارائه احکام به دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی، ارائه مباحث اخلاقی و ارائه مشاوره های اسلامی است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری طلاب خواهر در کشور عنوان کرد: حدود ۴ هزار نفر از طلاب خواهر کشور با همکاری وزارت کشور و دیگر نهادها در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

معاون اداری و مالی امور مجلس حوزه های علمیه خواهران گفت: به طور مثال حضور خواهران طلبه موجب کاهش آمار خودکشی در شهر ایلام، کاهش ۱۹ درصدی طلاق در شهر مشهد و کاهش ۲۱ درصدی طلاق در شهر یزد شده است.

عبداللهی با بیان اینکه توسعه حوزه های علمیه از اهداف جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در حال حاضر ۴ برابر ظرفیت حوزه های علمیه متقاضی ورود به این مراکز وجود دارد اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم تنها یک چهارم این متقاضیان پذیرفته می شوند.

وی تاکید کرد: حدود ۲۰ درصد از خواهران طلبه کشور دارای یک مدرک تحصیلی از دانشگاه ها هستند به نحوی که اکنون ۸ هزار نفر از این افراد دارای مدرک کارشناسی هستند.

معاون اداری و مالی امور مجلس حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه ۹۰ درصد حوزه های علمیه را بانوان هدایت می کنند، گفت: در حوزه ستادی نیز ۶۰ درصد فعالیت ها از سوی بانوان هدایت می شود.

کد خبر 3891825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha