۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

عضو شورای شهر نیشابور:

دولت چتر حمایتی خود را از سر شورا و شهرداری ها برداشته است

دولت چتر حمایتی خود را از سر شورا و شهرداری ها برداشته است

نیشابور ـ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت عالیه شورای شهر نیشابور گفت: از شروع دولت یازدهم، دولت چتر حمایتی خود را از سر شوراها و شهرداری ها برداشته است.

حجت اله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار مهر و با انتقاد به رویکرد دولت در خصوص شهرداری ها اظهار کرد: با توجه به اینکه از شروع دولت یازدهم، دولت چتر حمایتی خود را از سر شوراها و شهرداری ها برداشته است، این نگاه متفاوت دولت به شهرداری ها  سبب شده بیشتر شهرداری ها در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با اجرای سیاست های اشتباه اقتصادی، موجبات رکود در ساخت و سازها و تولید مسکن را فراهم کرده و این امر علاوه بر تاثیر مخرب بر چرخه صنعت و اشتغال کشور، درآمد شهرداری ها را به بطور میانگین ۷۰ درصد کاهش داده است.

عضو شورای شهر نیشابور دولت یازدهم را جلودار بی مهری به مدیریت شهری خواند و گفت: دولت تدبیر و امید در خصوص سهم شهرداری ها از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده کم لطفی می کند و از پرداخت کامل آن خودداری می کند و علی رغم صراحت قانون، حتی حاضر به اعلام شفاف سهم  هر یک از شهرداری ها از این محل  نیست، این امر موجب شده شهرداری ها توان مالی اجرای پروژه های شهری را نداشته باشند و دود آن مستقیم به چشم مردم می رود.

وی با انتقاد از سطحی نگری سیاست های دولت افزود: از چهار سال پیش تاکنون در بسیاری از شهرها، دولت یازدهم حتی یک دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری ها  اختصاص نداده است و تا این لحظه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی ها در حد شعار باقی مانده و استهلاک تاکسی ها به حدی است که رانندگان تاکسی بخش زیادی از درآمد خود را هر ماه صرف تعمیرات خودروی خود می کنند.

شریعتمداری از بی توجهی دولت یازدهم در کمک و اختصاص یارانه به شهرداری ها برای تامین و خرید تجهیزات و ماشین آلات آتشنشانی گله کرد و افزود: امروزه شهرداری ها بعد از چهار سال بخشی از توان و آمادگی لجستیکی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی از دست داده اند.

وی بی توجهی دولت یازدهم به شهرداری ها را بی سابقه توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بجز چند کلان شهر، سایر شهرداری ها حتی توان پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود را ندارند و بیشترشهرداری ها بیش از سه ماه است که هیچ گونه پرداختی ای به پرسنل خویش  نداشته اند. پیش بینی می کنم اگر شرایط به همین روال ادامه یابد و دولت در برنامه های اقتصادی خود تجدید نظری نکند، بسیاری از شهرها بزودی با بحران های اجتماعی مواجه خواهند شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت عالیه شورای شهر نیشابور گفت: متاسفانه نگاه دولت یازدهم به شهرداری ها از کارکرد خدماتی آنان به رقبای سیاسی تغییر کرده است.

کد خبر 3892422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha