۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰

طی سه سال گذشته محقق شد؛

توسعه ۱۰ برابری ظرفیت شبکه دسترسی ملی کشور

توسعه ۱۰ برابری ظرفیت شبکه دسترسی ملی کشور

دشتی- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه روستاهای کشور دارای ارتباط دیجیتال هستند، گفت: طی سه سال گذشته توسعه ظرفیت شبکه دسترسی ملی کشور تقریبا ۱۰ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله جهانگرد عصر سه شنبه در جمع مسئولین شهرستان دشتی با بیان اینکه ارتباطات و اطلاعات نقش مهمی در توسعه هر منطقه خواهد داشت، اظهار کرد: یک منطقه برای اینکه بتواند نقش مهم و استراتژیک ایفا کند باید چهار مولفه مهم داشته باشد.

وی افزود: این مولفه ها شامل توسعه برق، حمل و نقل، ارتباطات و اطلاعات و ذخایر آب شیرین است که اگر این چهار مولفه در یک منطقه پیوند بخورد شاهد رشد و سرعت در آن منطقه خواهیم بود.

جهانگرد ادامه داد: در بخش ارتباطات ما در شرایط کنونی وضعیتی در سطح منطقه خاورمیانه به جهت بستر اصلی در سطح ممتاز قرار داریم.

وی با بیان اینکه همه روستاهای کشور دارای ارتباط دیجیتال هستند، تصریح کرد: بستر اصلی ارتباطی کشور کاملا دیجیتال است.

جهانگرد ادامه داد: در سطح شهرها و طی سه سال گذشته توسعه شبکه ظرفیت دسترسی ملی کشور تقریبا ۱۰ برابر شده و در سطح بین المللی هشت برابر افزوده شده است.

وی بیان کرد: در سطح استان بوشهر نیز به حمد الله امروز ظرفیت ارتباطی مقدار که به‌وجود آمده کمتر از آن زیر بار است.

جهانگرد یادآور شد: در این راه شبکه ارتباطی در سطح ملی بنا به دستور مقام معظم رهبری که پیاده‌سازی شبکه اطلاعات بوده طراحی آن به مراحل تکامل رسید که فاز اول آن در هفته دولت آغاز شد و در این دهه مرحله دوم و اردیبهشت ۹۶ فاز تکمیلی آن است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: پوشش شهری ارتباطات نسل سوم و چهارم موبایل تقریبا در حال کامل شدن است و ما بیش از ۷۰ هزار کیلومتر مسیرهای جاده در برنامه است که بخشی از آنها محقق شده است.

وی اضافه کرد: امروز در سراسر کشور ارتباط موبایل در اختیار همه شهروندان است و در این راستا ۱۰۰ میلیون سیم کارت فروخته شده که حدود ۷۰ میلیون آن فعال است یعنی تمام جمعیت از سن هفت سال به بالا پوشش موبایل دارند.

جهانگرد اظهار کرد: این موبایل نسل سوم و چهارم اجازه مبادله دیتا در سراسر کشور و هرنوع کسب و کار قرار می دهد.

کد خبر 3893436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha